zaterdag 1 juni 2013

Even klagen, daarna een topdag!

Zoals iedereen weet heb ik een hekel aan klagen, sommige klachten horen er gewoon bij en dan moet je maar hopen dat het snel minder word...nou...ik heb vanaf een donderdag toch vaak de neiging om die "positieve gedachtte" te vergeten..
Slecht geslapen door de continue pijn in m'n arm, schouderklachten, bij alles wat ik doe moet ik daarna echt m'n arm op dat kussen leggen. Vochtzakje onder m'n amputatiewond waardoor de wond flink " trekt" en over m'n gehele arm is het "extra vocht" verdeeld, soms gewoon niet uit te houden (en ik heb echt een hoge pijngrens) Ik weet dat de grootste veroorzaker ikzelf ben doordat ik bijna de gehele dag bezig ben & alles weer doet, wat eigenlijk niet mag maarja..zo ben ik nou eenmaal.

Doordat ik ook oefeningen moet doen om mijn oksel weer op te rekken, moet ik m'n arm zo hoog mogelijk de lucht indoen, maar dat is niet lang uit te houden dusssssss kwam Arend op het geweldige creatieve idee om sterk nylontouw aan het plafon te hangen met daaraan zo'n plastic fietsslot (als handgreep)...SUPERIDEE ! als je het ziet hangen boven de bank heb je het idee dat iemand zelfmoord wil gaan plegen, lijkt wel een galg..maar het werkt fantastisch..zit ook vaak onder het tv kijken "even te hangen"  om het vocht weg te laten zakken.

Paar mensen hebben nog gebeld deze week, tante Lenie & Ome Leen hadden weer voor een lekker prakkie gezorgd, Sandra en m'n moeder(ook met een prakkie) zijn donderdag gezellig nog langsgeweest & berichtjes/mailtjes & ik krijg nog steeds kaartjes binnen, bijna elke dag...superlief...de meeste van mensen die voor de 2e keer een kaartje sturen..doet me erg goed!

Maar het leukste!..Omdat ik aankomende week weer 2x naar het ziekenhuis mag/moet (voor de uitslag & de uitleg krijg over de chemo's) wilde ik wat leuks doen om op terug te kijken..dusssss er gezellig op uit met het gezin...beetje lopen googlen waar wat de doen is voor jonge en oudere kinderen en kwam uit bij Party & Recreatiecentrum Westerpark in Zoetermeer.. vrijdagavond hadden we al gereserveerd voor zo'n all-inn arrangement (bowlen & onbeperkt eten/drinken) Speciaal voor kinderen met pizza/pannekoek/poffertjes, zelf ijs en drinken pakken. Binnenspeelhal en gamehal, buitenspeeltuin etcc....van alles was daar te doen.

Zaterdagochtend/vanochtend dacht ik owwww..hoe ga ik dat doen want m'n arm was natuurlijk nog steeds na de kl.te...ik heb 2 paracetamollen en een diclofenac ingenomen want had geen zin om deze dag te verzieken, gewoon lekker een dag ervan maken en dat kanker even niet meer bestaat voor die kinderen. Nou! Tis gelukt! Wat een superdag was dit! Alle 3 hebben ze het zo waanzinnig naar hun zin gehad, wij natuurlijk ook maar als je hun zo ziet genieten is toch je grootste rijkdom! We zijn begonnen in de buitenspeeltuin, waar je van alles had..loopbrug naar een fort, kabelbaan, behendigheidspelletjes ( waar we vreselijk hebben gelachen) met z;n allen over een dubbele balk heenlopen, de 1 na de ander viel op z'n hersens in het zand, gevoetbald met Reiley's schoen (wat een huishouden) ..daarna zijn we wat gaan drinken in het cafegedeelte met een bittergarnituurtje erbij en daarna gaan bowlen(wat ze toch wel ERG leuk vonden) met fluoriserende ballen. Ik heb zelf ook (met links) meegebowld want ik wilde niet zeiken door te zeggen ik kan het niet vanwege die arm etc..dit moesten een paar "kankervrije uren" worden)..dus bal pakken en bowlen maar..ging nog niet eens zo slecht hahaha

Na het bowlen konden we naar het restaurant, onbeperkt eten...we begonnen met de pizza en Dennis met poffertjes..als je daarna nog wat wilde eten moest je met een piratenvlag zwaaien en dan kwam de bediening, hoe leuk! Dennis was natuurlijk de 1e die ging vlaggen en vroeg nog om een pannekoek...zo'n leuk concept, echt grappig. Drinken/slush puppie/koffie en ijs mocht jezelf pakken en onder het eten mochten de kinderen in het indoorspeelpaleis spelen of naar de gamehal, zo relaxed en leuk allemaal..heb echt genoten van al die momenten (dat krijg je als je met bewustwording bezig ben )..die lachende gezichten beteken nu NOG veel meer voor mij dan eerst, dat verdienen ze!
's avonds met een voldaan gevoel naar huis gegaan, toen de kinderen vanavond in bed lagen en we welterusten gingen zeggen bedankte ze ons zelfs en hadden het er nog over..iets wat zo simpel is zoals een paar uur weg met je gezin..hoeveel waarde heeft dat (meer dan je in de staatsloterij kan winnen betreft gevoel)..
Verder heb ik de gehele avond weer op m'n kussen gelegen, was best vermoeiend maar wat een leuke/gezellige dag!!!
 

Geen opmerkingen: