dinsdag 25 juni 2013

6e & 7e dag na de chemo maagzuur & weerstand erg laag !

6e dag! Maagzuur & duizelig !
Gisterochtend flink veel last van maagzuur(nog nooit van me leven gehad), dus zit nu aan de rennie's, paar op een dag. Het is bekend dat de chemo je maagslijmvlies aantast en dat je er pillen voor mag nemen van de arts, maar heb geen zin om nu al afhankelijk te zijn van maagbeschermers door die onzin, dus dan maar een paar van die rennie's...droge mond en slijmvliezen ging gelukkig wat beter, toch nog positief!
Gisterochtend weer flink aan de schoonmaak geweest & 's middags languit op de bank (word een beetje saai om te lezen ws. maar die moeheid word je wel simpel van) Terwijl ik het woord "moe" een week geleden nog moest opzoeken in het woordenboek want dat kon ik niet..ik en moe zijn(!?)..maarja...kreeg wel lichte duizelingen dus maar een flinke prak spinazie gemaakt, met het idee wat ijzer binnen te krijgen.
Kinderen waren gisteren erggggggggggg druk/aanwezig, leek wel een dierentuin maarrrr we hebben zoveel geduld gekregen sinds de laatste maanden dat we het allemaal hebben laten gaan, ze waren supervrolijk dusja..Leuke was dat Reiley (omdat ik op de bank lag) tegen mij zei: "sorry mama dat ik druk ben, ben je zo moe van mij"? toen zei Dennis: "nee Reiley, mama heb borstkanker en chemo..daar word ze moe van..hahahaha...hoe bijdehand kan je zijn op je 6e!

Verder heerlijk tv avondje gehad, met als afsluiter het programma van Anita Witzier op ned. 1..pffffffff...heavy!

7e dag! Weerstand erg laag door de chemo !
Vanochtend al voor de wekker uit bed, gedouched, voor ontbijt etc.. gezorgd, Dennis naar school gebracht, auto naar de garage en nog even met Arend naar de huisarts geweest om z'n "poot" te laten bekijken. Aangezien z'n enkelband toch gescheurd was moet tie nog een week langer in dat drukverband.
Eenmaal thuis begon de ellende, ik kon geen stap meer zetten doordat ik het gevoel had flauw te vallen..heel vaag..zo'n slap gevoel heb ik nog nooit gehad...zoute drop gegeten, tijdje op de bank gezeten, gevoel ging niet weg, me eigen nog getemperatuurd omdat ik het gevoel had een koortsaanval te hebben, rillingen/koud..pfffffffffffffffffff Daar had ik helemaal geen tijd voor want had nog een paar dingen te doen/regelen..maar dat ging mooi niet door..m'n moeder kwam nog langs, heb een tijd opgezeten en gewoon gepraat met het gevoel dat ik compleet laveloos was..toen m'n moeder tussendoor boodschappen ging halen kreeg ik toch een jankbui..niet te zuinig..pfffff "ik wil mezelf weer zijn" blebleble..riep ik maar..ik was 8 dagen geleden nog zo gezond als een vis verklaard en nu bijna onafgebroken 7 dagen lang leeft me lichaam z'n eigen weg met gebreken terwijl ik eerst vrijwel nooit wat had, wist niet eens wat griep hebben is of andere shit..en nu heb ik het gevoel dat m'n hoofd het enigste is waar ik nog op kan vertrouwen, wat van mij is, m'n denkwijze, maar m'n lichaam en al dat geklaag past niet bij mij..is moeilijk uitte leggen, is echt iets wat jezelf moet (liever niet natuurlijk) moet ervaren om het te snappen, eerst ben je gewoon compleet, zowel lichaam/geest zit op dezelfde lijn, je kent kleine symptonen uit duizenden en nu herken ik me lichaam niet meer..en werkt me alleen maar tegen.
Maargoed..oorzaak..tussen de 7e en 10e dag na de kuur zitten je witte en rode bloedcellen bijna op niveau 0...je weerstand is dus bijna geheel weg..en moet zich weer leren opnieuw op te bouwen, dus niet bij zieke mensen komen of je in grote menigtes bevinden, extra hygiene etc......dus vandaar dat ik me zo voelde...vrijwel heel de dag niks gedaan, m'n moeder heeft heerlijk voor ons allen gekookt, Arend de boodschapjes en Dennis van school gehaald en ik???????? 3x raden.....klopt! Op de bank!
Gelukkig ging het vanavond beter en maar hopen dat het even zo blijft en ik morgen gewoon weer lekker kan aktie-en!

1 ding wil ik meegeven, iedereen vraagt als 1e..ben je misselijk van de chemo???? NEE...maar chemo houd zoveeeeeeeeel meer in dan misselijk zijn....

Geen opmerkingen: