maandag 17 juni 2013

Morgen de 1e chemo !

Joke & haar moeder zijn zaterdag nog langsgeweest, ik kreeg een mooie plant en een nieuwe prothese bh van d'r! Zo lief & een mooi gebaar, want ik had er maar 1 en moest dus 's avonds snel wassen zodat tie de volgende dag weer droog zou zijn..ben er zo blij mee!

Reiley's feest was gister supergezellig!!! Heel de dag tot 's avonds buiten gezeten met z'n allen, helemaal top!
Aangezien het traditie is op onze verjaardagen om met de halve familie te voetballen gingen ze dat gister natuurlijk ook doen...yep..2 blessures..Reiley kwam in botsing/aanraking met Arend z'n voet, met als gevolg..Reiley had flinke pijn aan z'n knie & met Arend kon ik vanochtend naar de huisartsenpost omdat tie niet meer op die voet kon staan(!?)..we hebben wel veel gelachen samen want ik was juist zo blij dat ik nog een normale ochtend zou hebben voor de chemo morgen en nu zat ik alsnog bij de arts om naar zijn voet te laten kijken..z'n enkelbanden zijn verrekt dus kreeg tie drukverband en moest rust(!?) houden...ze wilde dat tie morgen terug kwam..maarja..zo lullig om de chemo even af te koppelen omdat we snel naar de arts moeten om z'n voet te laten bekijken...dus nu moet Arend woensdag terugkomen, Reiley had gelukkig vandaag vrijwel geen pijn meer! Past helemaal bij ons dit scenario hoor..owow..Morgen denken ze int ziekenhuis dat we voor hem gaan i.v.m. mank lopen..je lach je toch rot hierom.

Maargoed..vandaag was voor mij(!?) hahaha een drukke dag, huisartsenpost, Dennis uit school halen & weer brengen, alle slingers afhalen, huis aan kant maken, wassen draaien, koken, boodschappen doen inclusief wenkbrauwpotloodje gehaald(zodat ik niet met een kaal gezicht loop als het uit gaat vallen), desinfectance, douchegel voor de gevoelige huid etc....gehaald, totaal voorbereid dus! Zou niet weten wat ik nu nog vergeten ben eerlijk gezegd, van pruiken, mutsjes, mondgel, wenkbrauwpotloodje, spuugemmertje etc....etc..
Dankzij het meisje van de Blokker heb ik nog een piepschuim hoofd gehad waar ik m'n pruik op kan zetten, ik zag bij binnenkomst dat " hoofd"  liggen en vroeg hoe duur die was..ze zei meteen, die is niet te koop, gaat weer terug naar t hoofdkantoor, hadden ze gebruikt voor in de etalage..ik legde uit hoe/wat...ze had 7 kleuren in d'r gezicht gekregen en wist geen antwoord te geven ( omdat ik dit natuurlijk weer plat, zonder gevoel vertelde (dat ik pruiken had maar geen pruikenstaandaard omdat ik aan de chemo moest), tactisch zijn is niet mijn sterkste kant)..ze ging overleggen en zei meteen.." mevrouw..die krijgt u vanons"..achhhhh..wel lief, het heeft dus ook nog z'n voordelen!

De arts heeft vandaag gebeld..ik was Dennis uit school halen, dus Arend heeft met hem gesproken...M'n longen waren ook schoon!!! Dus zowel m'n lever, hart en longen tiptop in orde!!! Arend gaf aan dat ik moeite had met het feit..dat m'n lichaam/organen eigenlijk compleet gezond zijn en ik dat allemaal door de chemo kapot ga maken voor misschien wel niks! De kanker is als het goed is uit m'n lichaam dus jaaaaa..Hij(de chirurg) gaf nogmaals aan dat het risico te groot is om het niet te doen..i.v.m. misschien wel verscholen cellen die niet zichtbaar zijn op de scans/echo's en omdat deze tumor het agressiefst is, is de kans groot dat je het binnen enkele maanden weer heb alleen dan door heel je lichaam en er geen redden meer aan is. Oke! duidelijk, het moet maar!

Omdat je smaak veranderd door de chemo wilde ik vanavond nog een prakkie eten wat ik zo lekker vind..Krieltjes & bloemkool met een sausje, heerlijk!

Vanavond heb ik alle 3 de kids nog apart genomen om rustig te vertellen wat ze kunnen verwachten als ik aan die chemo zit..
Maar ook dat ze gewoon hun leven moeten doorleiden zoals nu, en als ze vragen hadden dat ze altijd bij ons terecht konden! Ook al lig ik op de bank bv. dat ze heus niet zachtjes of stil hoefden te zijn, maar gewoon denken..dit hoort bij de kuur en na enkele dagen knapt ze weer op..

Rondom de port-a-cath zaten nog heel veel pleisterresten die ik er niet afkreeg(niet zo fris als ze er morgen in moeten prikken)..na even googlen kwam ik erachter dat inwrijven met massageolie zou helpen, klopt!! Terwijl ik het programma op ned. 1 aant kijken was met Anita Witzier die mensen (vaders/moeders) die ongeneeselijk ziek zijn) heb ik die resten verwijderd..want ik dacht..ik ga niet lopen 'piepen/moeilijk doen" om die resten eraf te halen(omdat die littekens erg gevoelig zijn en ik duidelijk dat slangetje voelt zitten in m'n ader)..terwijl die mensen niet lang meer te leven hebben..dussssss..alle resten zijn eraf!

Arend is net naar bed(met z'n manke poot) en ik zit nog heerlijk met m'n glaasje Martini deze blog te schrijven(00.30)..tegen morgen zie ik niet op..alleen het aanprikken van de port-a-cath schijnt even vervelend te zijn, maar dat overleven we ook wel weer, beter dan al dat geprik in je arm!
Vanavond nog een paar berichtjes/mailtjes/sms-jes/telefoontjes gehad om me succes te wensen, superlief! M'n verdere familie/vrienden hadden me natuurlijk gister al succes gewenst, dus dat scheelde weer!

Waneer ik nu weer een blog schrijf..ik weet het niet...ik wacht maar af hoe de chemo zich verwerkt & hoe ik me voel...we zien wel! Ondertussen Carpe diem, blijf lachen en genieten, tijd is kostbaar..wees daar bewust van!

Geen opmerkingen: