vrijdag 7 juni 2013

Heavy! Deel II

So..we zijn een dag verder na het nieuws betreft behandelplan van gister..ikzelf blijf positief, Arend heeft het er moeilijk mee, slaapt slecht, maakt zich grote zorgen...ik heb hem ook gezegd niet zover vooruit te denken en stap voor stap alles te ondergaan en dat we veel lieve mensen om ons heen hebben die ons willen helpen & ik kom er echt wel bovenop..
Omdat z'n moeder overleden is aan kanker, kan hij gewoon wat minder positief denken als ik. Maar elk verhaal is anders..ieder heeft zijn eigen verhaal betreft deze ziekte en kan je niet vergelijken met andere verhalen.
De oudste 2 vonden het heftig maar doordat ze zien dat we ons leven gewoon verder draaien en er gewoon over praten lijken ze het redelijk goed op te pakken. Tamara praat er veel over met vriendinnen & Reiley kijkt heel veel naar me..om maar te zien hoe ik me voel, die verwerkt het toch meer in z'n eentje, zo is ieder weer anders!
M'n moeder zegt er tegen mij niet veel over, verwerkt ze toch in d'r eentje maar gelukkig heeft ze Nel waar ze veel mee kletst en van zich af praat..is erg fijn zo'n vriendin voor d'r! Ik had van de week eindelijk de paarse trapmatten besteld, die ik zo graag wilde hebben, die hebben we van m'n moeder gehad, superlief!
De jongste vind het leuk als hij voor die gaat slapen nog even zogenaamd met de knuffels praat...hij zegt dan tegen die knuffels (waar ik dan achter verstopt zit): " m'n moeder heeft nog maar 1 borst en gaat medicijnen krijgen en dan word ze weer beter"....mooi toch! Geen dramatische taferelen en hij denkt positief.
Rest van familie en vrienden/kennissen reageerd wisselend, de meeste weten dat ik geen drama hoef en blijven sterk aan de telefoon & de ander gaat huilen aan de foon en die probeer ik dan weer op te peppen.

Omdat de oudste 2 bij hun vader zijn, gaat Dennis morgen mee naar de "pruikenwinkel", ik heb het een beetje speels gemaakt..en zei: " je weet toch dat mama er net zo uit gaat zien als Henry" ..dan moet hij altijd lachen...dus gaan we morgen een pruik kopen zodat ik toch weer mooi haar krijg en dan mag jij eerst een gekke kleur uitzoeken..die zet ik dan eerst even op..toen zei die..owwwww..dan zoek ik een zwart/paarse want dat zijn toch je lievelingskleuren..heerlijk toch..gewoon een beetje luchtig maken, zodat als ik een pruik moet gaan dragen hij terug kan denken aan die dag dat we ook gelachen hebben met gekke pruiken op.

Ook nog iets moois wat geregeld is, Arend had(terwijl ik buiten zat)..aan Anne..onze huiskapper gevraagd of hij het aankon om mij kaal te scheren als m'n haar uit gaat vallen, dit omdat we gehoord hadden dat niet iedere kapper die het gezin al goed kent dit aan kan..hij heeft aangegeven dat " mocht het moment daar zijn" ik hem kan bellen en dan komt hij met de tondeuse..hij stelde voor eerst een kort kapsel te knippen..maar dat wil ik niet..is uitstel..en dan moet ik hem daarna weer bellen om alsnog kaal te scheren, dus heb gezegd, zodra ik de 1e pluk vasthoud moet alles erin 1x af..word wel een bijzonder moment als het zover is, maar zeer fijn dat dat geregeld is met Anne, top!

We weten pas hoe het gaat lopen als de 1e chemokuur achter de rug is..dan weet je precies (voor de volgende kuur) waneer je misselijk word of niet lekker ben..dan kan je voor de volgende kuur alles al van tevoren inplannen om bv. Dennis van school te laten halen of overblijven etc..dus dat is gewoon even afwachten. Ik zorg dat alle boodschappen in huis zijn zodra de 1e kuur begint, zodat ze daar niet naar om hoeven te kijken, de achterwacht klaar staat om dennis uit school te halen, heb alle medicijnen binnen, biotene tandpasta en mondgel ligt ook al klaar(vandaag gekocht), spuugemmertje, morgen de pruik, dat was het ongeveer.

Wel dubbel allemaal want heb vandaag ook ballonnen/slingers gekocht vor Reiley's verjaardag en we hebben z'n cadeau besteld, helemaal leuk! Ga natuurlijk niet erin schrijven wat het is..dat snap je wel..

1 leuk feitje...Arend had vanavond om 22.30 zin in spare-ribs..hij twijfelde..ik zei..niet twijfelen, waar je zin in heb moet je doen(geld niet voor alles natuurlijk hahahaha)..dus heeft hij ze toch besteld..om vanavond 23.30 zat hij aan de spare-ribs en ik aan de pita kaas gezond..lache toch..doen waar je zin of trek in heb, leef vandaag!

Geen opmerkingen: