dinsdag 11 juni 2013

Pruiken /lever,-hartecho /longfoto/ chemogesprek & de hond!

Dankzij de tip van Sandra & tante Nel, zijn we zaterdag naar "Lace wigs hair" gegaan om pruiken te bekijken, supergrote zaak, veel keuze & nette service! Toen ik de 1e pruik ging opzetten kreeg ik eerst een zwart kapje op m'n hoofd om  m'n eigen haar plat te maken en toen die pruik op, zat schots en scheef natuurlijk, we lagen helemaal in een deuk! Maar die jongen die me hielp bleef zo serieus kijken dat we maar stopte met lachen...bij die ene pruik had ik meteen een "klik", leek erg op m'n eigen haar alleen met pony eraan, maargoed die kan ik misschien nog wel een beetje touperen, ik zei meteen, dit is hem! Wilde nog wel een extra pruik voor de zekerheid dus heb een soortgelijke genomen met wat langer haar (voor als ik in een wilde bui ben) hahaha
Daarna mocht Dennis er van mij 1 uitzoeken, geheel naar eigen keus..nou..haar tot op m'n kont, vol met krullen, leek wel een lid van de Adams family. Voor Dennis is het achteraf goed geweest dat hij meeging want hij heeft geen nare herinnering eraan, juist omdat het allemaal soepel verliep met humor.
We hebben veel gelachen, iets waar ik best tegenop zag, is 100% meegevallen & ben superblij! Speciale pruikenborstel erbij gekocht en klaar! Wat een opluchting dat dat is geregeld!
Ook nog 2 mutsjes online besteld bij mooihoofd.nl zodat ik nooit met een kaal hoofd hoef te lopen als ik de pruik niet opdoet.
Tamara wilde ook de pruiken passen, we hebben in een deuk gelegen want als je hem niet goed opzet zit je pony op je achterhoofd, zo ook bij Tamara, ze vond de pruiken helemaal geweldig en wilde er zelf ook 1 prachtig toch! Ze zei: "ik vind die pruik je beter staan dan je eigen haar"....mooi compliment! Of toch niet ..hahaha

Zondag zijn Henry & Joke nog geweest en zijn meegeweest naar zwemles van Dennis, vond dat kind helemaal leuk, ze had ook weer macaroni voor ons gemaakt, topmensen! Arend had juist op die dag beetje een dip, is bang me kwijt te raken, onzekere toekomst & heeft soms moeite met mijn starre/eigenwijze houding, heb hem duidelijk gemaakt dat ik juist door hem deze ziekte wel aan kan omdat hij me vrij laat/respecteerd in mijn denk,-leefwijze(waar vele moeite mee hebben)..ons gezin draait heerlijk door zonder dramatische / negatieve toestanden & op de momenten dat ik er niet was heeft hij toppie voor de kids en alles gezorgd & hij is er altijd voor me! Dus ondanks dat ik een best moeilijk persoon ben, zeer eigengereid en onafhankelijk ben ingesteld en zijn hulp vaak afwijst(omdat ik het zelf dan kan) zou ik dit niet zonder hem kunnen! En angst om mij kwijt te raken is niet nodig want over 20 jaar zitten we lekker samen achter de geraniums!

Maandag heb ik de leverecho gehad, alles was schoon! (ongelofelijk na al die alchoholische aanslagen de afgelopen 25 jaar)...dus kan wel een extra glas Martini nemen vanavond!
Longfoto is ook gemaakt, daarvan hoor ik de uitslag as. maandag.

Vandaag moest ik naar de oncologieverpleegkundige & werd vanochtend opgebeld dat ik morgen naar cardiologie moest voor de hartecho..toen zei ik steevast NEE..dat doe ik niet..de woensdag is voor mijn kinderen, Reiley en Dennis zouden allebei een vriendje meenemen voor de woensdagmiddag en dat kon dan weer niet doorgaan omdat ik daar heen moet en vervolgens ga ik niet 3 dagen achter elkaar naar t ziekenhuis..daaaaaag..heb meer te doen dan ziekenhuisbezoeken...toen ik dus zei..nee dat doe ik niet..was het stil aan de andere kant van de lijn...ze vond het onverstandig want deze hartecho moest gebeuren voor een dinsdag..als ik start met de kuur. Ik heb vanaf begin af aan gezegd..ik laat me niet leven door deze ziekte dussssss..nee = nee. Nou ze heeft het mooi opgelost en me vanmiddag er " tussen gepropt" omdat ik toch al int ziekenhuis moest zijn voor die oncologieverpleegkundige, helemaal toppie! Lijsten moest ik invullen hoe het met m'n psyche was etc.. nou m'n psyche is goed in orde, puur door positief denken, enige wat negatief was..was m'n concentratie maar dat zal ook wel weer goed komen in de loop der tijd.
De oncologieverpleegkundige maakte weinig mensen mee (zei ze) die zo voorbereid als ik te werk gaan, alle info die ze vertelde wist ik al (door veel, erg veel te lezen & andermans verhalen)..en had natuurlijk de pruiken/mutsjes/speciale tandpasta/desinfectance en noem maar op..al in huis. Het enige nieuwtje wat ze had is dat ik niet de wc's mag schoonmaken met chloor..alles wat ik uitscheidt ( jaja met dt)..zit chemo in ( de 1e week na de kuur) dus de wc's grondig schoonmaken na elk toiletbezoek, 2x doortrekken met deksel op de pot, maar mag de wc niet schoonmaken met chloor want alle resten chemo die je uitplast etc...werkt als een chemische reactie op chloor...dat word dus afkicken want zonder chloor vind ik iets niet schoon...Maargoed ze gaf aan..als alle mensen zich zo zouden voorbereiden had ze minder werk..toch leuk om te horen!
Daarna dus naar Cardiologie voor de hartecho ( een gewone en 3D) zag er op t eerste gezicht allemaal goed uit, dus dat hoor ik ook as. maandag, de complete uitslag van at onderzoek, want als m'n hart niet de goede pompfunctie had zou ik de kuur niet aankunnen.

Komt erop neer..m'n organen etc..zijn allemaal tiptop in orde (en dat met mijn Carpe Diem leefstyle) ..dus ben verder kerngezond..dan is het een beetje jammer datdat allemaal straks door de chemo kapot word gemaakt, maarja..het risico om het niet te doen is te groot zeggen ze..dus het moet maar!

M'n moeder was er vandaag om Dennis uit school te halen en had voor heerlijk eten gezorgd! Asperges en bonen! Tot overmaat van ramp waren we de hond kwijt, want de deuren stonden open omdat Reiley & Arend de tuin en voortuin aan het schoonmaken waren met de hoge druk spuit..maar gelukkig was de hond gechipt en werden we opgebeld..hij was midden op de kruising hier opgepakt door mensen en naar de dierenkliniek gebracht pfffffffff..heel het gezin was aan het zoeken door heel Bolnes en stress..pffffff..maar hij is weer terecht!!

Geen opmerkingen: