zaterdag 22 juni 2013

4e & 5e dag na de chemo.

Al deze dagen na de chemo vind ik belangrijk om op te schrijven i.v.m. vergelijking voor de volgende kuur & veel mensen zoeken op "google" betreft klachten na chemo en komen dus ook op mijn blog terecht.

Gisterochtend dwong ik mezelf..  m'n oude ritme te "draaien"..dus 7.15 uit bed, gedouched, koffie gedronken bij de kids, Dennis naar school gebracht, bij thuiskomst eerst vaatwasser in,-uit gepakt & daarna even pauze/koffie!! Om me hersens een beetje te activeren m'n spelletje op facebook gedaan en daarna naar boven alles aan kant maken, kinderbedden afgehaald, was erin gestopt, stofzuigen etc...

Daarna ben ik (om rust in m'n hoofd te krijgen) eerst voor mezelf orde op zaken gaan stellen, alle info omtrent de operaties die ik achter de rug heb weggegooid, kalender bijgewerkt met nieuwe afspraken in het ziekenhuis, afspraken die al geweest zijn doorgestreept op de afsprakenkaart, alle info van de kinderen de school doorgenomen en ook verwerkt op de kalender..so..dat was effe lekker..weer de controle over m'n leven.
Dat had ik nodig omdat ik me geestelijk afgevlakt voelde en dat past niet bij mij en sta ik ook nie toe.

Heb boodschappen gedaan en daarna een grote pan nasi gemaakt voor het weekend! Joke had juist ook nasi voor ons gemaakt, dus ik had beter even kunnen wachten..
's avonds lag ik als een dweil op de bank maar geeft niks, ik was nu eens moe van het bezig zijn i.p.v. niks doen, heerlijk!
Voel me weer iets meer mezelf, daar kan niks tegenop!

Vanochtend wakker geworden met een zeer pijnlijke keel(staat bekend na de kuur die ik gehad heb) , droge mond, gezwollen tong, lopen spoelen met zoutwater, continu tanden poetsen en raketijsjes gegeten..met tot nu toe weinig resultaat, vreemde is wel dat ik continu trek heb...alles voelt als scheermesjes wat ik eet, maar ik prop het er toch in, vreemd. Eerst een raketijsje om de keel te verzachten en daarna een keihard vers bruin broodje, hoe gek kan je zijn..

Dennis had vanmiddag een kinderfeestje & wij zijn even bij tante Lenie/ome Leen de pannen wezen terugbrengen, bij Gerrit wezen schoonmaken & daarna even naar m'n moeder gegaan om nasi te brengen.

Eenmaal terug thuis ben ik tomatensoep gaan maken, wat bizar ging overkoken door teveel aan soepgroenten(wat een zooitje)! , maar waarom zou ik me daar druk om maken als heel het aanrecht vol ligt met gekookte soep..gewoon even overgieten in een schone pan en schoonmaken en je eigen er niet druk om maken(een maand geleden zou ik alles aan elkaar vloeken maar maak me niet druk meer om domme dingen)...heerlijk wederom nasi gegeten, 2 kommen soep en kwark, filmpje erbij..heerlijk.. en bij de koffie natuurlijk cake pffffffff..waar laat ik het allemaal..heb nog nooit in m'n leven zo'n eetbehoefte gehad..en dat allemaal met die pijnlijke keel..zo onlogisch! Nog even en ik kan met het programma OBESE meedoen op tv..

Was een lekker daggie vandaag, op die keel na, weinig klachten.
Kortom..het pittigst van de afgelopen dagen was het gevoel van afvlakking van je persoontje, kan ik niet goed uitleggen, dat brengt die chemo met zich mee, je hormoonhuishouding alles word verstoord, was voor mij het heftigst..aan m'n persoonlijkheid moet je niet komen of je nou jopie heet of chemo, nu heb ik gewonnen in ieder geval..de oude Bianca is back on track!

Geen opmerkingen: