vrijdag 5 juli 2013

Wees alert bij kaal scheren .. Mensen gaan vreemd doen!

De 1e ochtend na het kaal scheren is wel een "happening"..je stapt zoals gewoonlijk je bed uit..loopt de douche in om te gaan tanden poetsen en .....je kijkt zonder nadenken in de spiegel....SCHRIK.. OJAAA...ik heb geen haar meer (en dan ook nog zonder make-up pffff)! So...wat kan je dan toch schrikken van jezelf hahahaha, voelde me ook echt een tuinkabouter 'toen ik in de spiegel keek', want omdat ik dat getoupeerde haar niet meer heb voel ik me 10 cm kleiner..klinkt gek..maar tis zo.
Maargoed, ik heb het overleefd..dan nog naar school..zoals ik mezelf had beloofd..geen gekloot met een pruik maar gewoon alleen met m'n "mutsie" op.

Nou...vol zelfvertrouwen de deur uit gestapt en bij aankomst op het schoolplein had ik het gevoel een topcrimineel te zijn..iedereen keek me aan maar durfde niet tegen me te praten, of ze zeiden snel "hoi" en liepen verder met een verdwaazde blik..2 moeders en de juffrouw die het al wisten dat m'n haar eraf ging, begonnen een gesprek, verfrissend! Durfde er toch nog mensen met me te praten! Vanaf nu was/ben ik dus echt kankerpatient..en de afgelopen maanden betreft de uitslag & operaties enzo kon ik het allemaal nog leuk ' verborgen'  houden ook dankzij m'n prothese bh en positieve instelling/onveranderde gedrag..maar nu ben ik toch een soort schrikbeeld van het vervelende woord kanker..pffffffff..
Mensen die ik al jaren ken en af en toe 'praatje pot" (uitgezonderd de moeders waar ik goed contact mee heb) .. mee heb weten zich geen houding te geven en lopen snel voorbij, stelletje struisvogels..kop int zand steken..alsof hun het niet kan overkomen, hoe moeilijk het ook is om iemand erop aan te spreken(alhoewel ik best simpel reageer)..je kan beter iets "doms zeggen" (waar de meeste bang voor zijn).. dan niks zeggen, onbegrijpelijk en jaaaa..(ik hoor het bepaalde lezers van dit blog al zeggen)..ik snap echt wel de schrik van mensen/de confontatie van zo'n achtelijk mutsje(terwijl ik eerst een wildebras uiterlijk/kapsel had)..maar dan nog! Ik vond mensen al rare wezens maar nu helemaal!
Nu ik vandaag voor de 3e dag naar school ging kwamen er 2 moeders die me hun telefoon nummer gaven voor als ze me konden helpen door Dennis bij hun te laten eten als het wat minder met me ging..toppie! En 1 moeder vroeg ofdat ik dit mutsje droeg "vanwege" chemo..uhhh nee..omdat ik last heb van zweetvoeten...nee hoor..geef niks..beter zo'n vraag dan niks vragen!

M'n vriendinnen zijn nog langs geweest..geen onvertogen woord, gewoon lekker gezellig..ze accepteren alles en doen niet moeilijk, terwijl ze me al me hele leven kennen met al mijn wilde kapsels..geen drama nu ik kaal ben, heerlijk, zo hoort het!
M'n kinderen vinden het maar niks/vreemd dus zolang ze wakker zijn hou ik m'n muts op..vind ik niet erg..maar tis zo warm met zo'n ding continu op je hoofd..alleen Arend is simpel..zet dat gekke ding af zegtie dan, je blijft wie je bent en je bent nog steeds een lekker ding(hahahahahha..leugenaar!) Maar hij meent het nog ook..ik kan echt 10000% mezelf zijn bij hem, zit nu ook gewoon met een kale hersenpan en bril op(!?) niet echt opwindend..te typen, hij wil gewoon dat ik me goed voel en me niet hoef te schamen..maarja..voel mezelf beter met een mutsie op dan zo kaal aanwezig zijn...maarja..door de warmte hou ik het niet uit om 's avonds ook nog dat gekke ding op te zetten.

Heb vanavond alle boodschappen weer gedaan, samen met Dennis voor een week bijna..weer voorbereid op aankomende week voor de 2e chemo..zodat als ik me niet lekker voel niet de deur uithoef betreft boodschappen..geeft weer een gerust gevoel..alle kinderen de bedden verschoond..alles weer ter voorbereiding pfffff...moet er nog even niet aan denken hoor..weer opnieuw beginnen met allerlei klachtjes, geestelijke afvlakking etc..de 2e kuur is toch pittiger dan de 1e zeggen ze..omdat je lichaam steeds meer "kapotter" word gemaakt..maarja..we wachten maar weer af..geniet nu van m'n goede dagen..ben weer 100% mezelf, m'n martini smaakt weer, wat wil je nog meer!
Enige wat ik merk is dat ik vaak opeens rillingen heb, koud..en dan is het weer weg..(schijnt normaal te zijn) komt omdat je compleet haarloos bent ook je armhaar enzo..bescherming van je huid is weg en natuurlijk kaal hoofd..dus is je temperatuurstoestand aant schommelen zeggen ze..maargoed..morgen kleine bbq..zin in! Lekker de laatste daagjes genieten want maandag begint het proces weer..bloed prikken/oncoloog, die gaat kijken of m'n lichaam de 2e kuur aan kan, de pillenbox weer halen voor de chemo en de 4 dagen erna en natuurlijk de zalf halen om op te smeren op de porto-cath....dussssssssss...lekker weekend vieren nu!

Geen opmerkingen: