vrijdag 12 juli 2013

3e dag NA 2e chemo

Normaal schrijf ik deze blog 's avonds laat maar ben daar de laatste 3 dagen niet aan toe gekomen, toch sneller moe en eerder naar bed 's avonds.

Joke is afgelopen Dinsdag met me meegegaan naar de 2e chemo, was fijn om haar erbij te hebben! Ik lag nu op de b-kant..nieuwe zaal, was wel een stuk beter dan de A-kant van verleden keer, nu zaten alle chemo-patienten in een soort rondje i.p.v. met z'n allen naast elkaar.

Dankzij het zalfje voelde ik amper iets van het aanprikken v/d portho-cath!

Die rode chemo werkt bij mij op de 1 of andere manier op m'n lachspieren want Joke ging een verhaal vertellen over een vogeltje bij hun uit de voliere, was eigenlijk een zielig verhaal maar ik kwam niet meer bij..tranen over m'n wangen van het lachen, zodra ik d'r aankeek begon het weer....ik leek wel 1 of ander impie die daar lag, maargoed, lekker gelachen & was relaxed.
De witte chemo waar ik verleden keer een "drugstrip-gevoel"  bij kreeg hebben ze nu langzamer inlaten druppelen, alles verliep prima!

Eenmaal thuis had moeders alles op orde, kids waren uit school, eten heeft ze klaar gemaakt, toppie!

Nu ist vrijdagochtend en heb weinig klagen..ik doe alles zelf, 's ochtends rustig douchen voor ik Dennis naar school breng, daarna pas m'n pillen innemen omdat ik daar wat suffig van word en gaat dubbelzien, maar dan zit Dennis in ieder geval veilig op school. Het huishouden/boodschappen doe ik 's ochtends omdat ik 's middags m'n dip krijg en na even rusten en er niet teveel aan toe te geven ga ik gewoon weer door, ben niet misselijk, eet nog steeds om de 2 uur ( kwark, crackers, bruin brood, raketijs voor de slijmvliezen) lig 's avonds wel vroeger op bed dan normaal, vaag gevoel in m'n hoofd en m'n smaak is weer anders ...kortom..ik heb eigenlijk niks te klagen!! In vergelijking met de 1e chemo wist je niet wat er te wachten stond, nu wist ik de dingen die er komen gingen en dankzij dat die witte chemo langzamer is ingedruppeld heb ik denk toch minder klachten, helemaal goed!

Vandaag rustig aan want m'n moeder heeft ons uitgenodigd om vanavond lekker met z'n allen bij Down Town te eten, helemaal leuk!

Het belangrijkste deze week..alle 3 de kids een prachtig rapport!! Tamara naar het 2e zorg en welzijn, niveau hoger, Reiley gaat stage lopen vanuit school, had ook al z'n doelen behaald op school en ons rekenwonder Dennis is over naar groep 4..toppertjes ondanks alle toestanden van afgelopen maanden zijn ze sterk overeind gebleven! Helemaal trots!

Geen opmerkingen: