donderdag 18 juli 2013

Kapotte / pijnlijke mond / tong toch wel het vervelendst!

Afgelopen dagen waren pittig, kort en krachtig gezegd..ga er niet teveel over uit wijden anders word het zo'n klaagzang(veel pijn aan beide voeten/bizar snel moe/kapotte tong/het gehad hebben met die lichamelijke ongemakken etc..)
Maar ook leuke dingen, Linda & Romy zijn geweest, gebarbequed met z'n 7 en (ons gezin, m'n moeder en Dimitri), Tante Lenie/Ome Leen die voor ons weer hadden gekookt, sorry nog ome Leen..hahaha..die had me i.v.m. hun vakantie niet meer gezien (laatste keer had ik nog haar) en ik deed de deur open zonder hoofddoek, kaal dus....was effe schrikken voor hem...Henry heb nog gebeld en mailtjes van San!

Vandaag voor 't eerst me weer ' normaal" gevoeld....zonder extreme moeheid. Nieuw zwembad hebben we gekocht voor de kinderen, wat vandaag enorm goed van pas kwam! Tamara's vriendin & Dennis z'n vriendje zijn gezellig blijven eten, vanavond gezellige hapjes gedaan omdat ze nu alle 3 heerlijk vakantie hebben, was leuk vandaag!

Betreft m'n mond/tongklachten (waarvan ik vind 'dat ze met al die medische kunde die ze tegenwoordig hebben'), daar echt iets op moeten gaan verzinnen wat echt goed helpt. Er zijn mensen die stoppen met de chemo's omdat het soms niet uit te houden is, 24 uur per dag ellende/pijn/ongemak bij eten/drinken/praten/slikken etc..ikzelf vind dat ook echt het grootste probleem die ik ervaar van de chemo. Het is nu minder erg dan voorgaande dagen maar alsnog is het continu aanwezig.

M'n voeten zien er nog steeds niet uit maar gelukkig minder pijnlijk, toch weer positief....

Vele mensen vragen alweer waneer de volgende kuur is..ik kijk nu juist uit naar de komende dagen dat ik weer mezelf kan zijn, betreft energie etc..moet echt nog niet aan de volgende denken eigenlijk.
Betreft de klachten..duurde langer bij deze kuur dan de 1e..maarja...niet teveel klagen en schouders eronder blijven zetten, we gaan nu weer naar de " goede week"  toe, dus geen moeheid meer en de klachten die ik nu nog heb worden wat meer dragelijker.

Het enige " op geestelijk vlak betreft" waar ik soms moeite mee hebt is dat ik wel veranderd ben..betreft simpel denken, geduld, maak me vrijwel nergens meer druk om, waardeer alles 100x meer etc...maar m'n omgeving niet..die zitten nog vast in hun denkvermogen zoals ze altijd geleefd hebben (stress, druk maken om de kleinste dingen etc..) Ik snap dat als zoiets jezelf niet overkomt je daar niet bij stil staat, maar heel dit gebeuren leverd (wat ik al vaker heb benoemd) je ook echt iets op..ik geniet "misschien" (uitzonderingen daar gelaten) meer van het leven/m'n kinderen/gezin etc..) dan iemand die gezond is, want ik maak me niet druk meer om kleine onnozele dingen, waar ik me eerst wel druk om maakte..zo zonde van je tijd..tijd is kostbaar..geniet ervan, vooral de mensen waar je echt van houd(zijn er al niet zoveel hahaha)...wees blij dat je ze om je heen hebt en zie het niet als vanzelfsprekend dat ze er zijn. Of zoals ik het noem " bezinning" , leef ik echt zoals ik wil leven, wat wil ik veranderen of wat wil ik nog doen..die ene keer dat je leeft moet je ook leven zoals je echt wilt leven...filosofie komt elke dag voorbij als je met kanker geconfronteerd word..tenminste..bij mij..maar zoals ik eerder zei..ik ben veranderd..maar de mensen om mij heen niet....en dat is soms lastig.

Maargoed..'t belangrijkste..deze chemo weer goed in kaart brengen..zodat Arend & Dennis een gezellige/leuke verjaardag (26 en 27 augustus)tegemoet gaan zonder mijn klachtentoestand...de 2 verjaardagen van de 2 oudste kids is me goed gelukt..nu deze 2 verjaardagen nog! Moet goed komen!

Geen opmerkingen: