maandag 1 juli 2013

Haaruitval !

Afgelopen dagen zijn goed gegaan, volop energie! Alleen m'n mond/tong is best pijnlijk/vervelend! Morgen de oncoloog bellen voor de mondspoeling, want zelfs praten is vervelend dor die kapotte tong, maarrrrr..verder geen klagen!

M'n haar begon vrijdagnacht met haarpijn(wist niet dat dat bestond) en daarna begon ik plukjes te verliezen, gister grotere plukken en vanochtend complete haarstrengen, was best confronterend om je haar bij elkaar te vegen in de badkuip...veeeeeeeel jeukklachten..lijk wel of ik luizen heb..word er gek van..zelfs op het schoolplein moest ik haarstrengen wegmeppen van m'n arm..dusja..vies idee gewoon..haarpijn..veel jeuk..als je het maar even aanraakt een bosje haar in je handen...bureaustoel, douchevloer onder de haren bah! Dussssssss..vanavond de huiskapper opgebeld..ook omdat ik het niet meer durf te wassen, hij komt morgen(dinsdagavond) om me kaal te scheren...kaal is beter dan dit afbraakproces..pffff
Arend, m'n moeder en de kinderen vinden het moeilijk nu het eenmaal zover is, maar de afgelopen dagen vond ik zo walgelijk betreft haarverlies, heb m'n haar nu ook in een clip omdat los laten hangen TE confronterend is qua losse plukken en haarverlies dat je beter kaal kan zijn..m'n wenkbrauwen jeuken ook erg dus dat zal ook niet lang meer duren.
Ik zal er niet over uit wijden maar qua haarverlies..op meerdere plekken(wat niet ernstig is hoor)..komt allemaal tegelijk..ik ga ook zo meteen douchen voor ik naar bed ga i.v.m. jeuk over het gehele lichaam...over je gehele lichaam zit haar (waar je nooit bij stil staat) in je neus/oren/billen/armen/benen noem maar op!...alles gaat gewoon weg! Compleet haarloos gewoon word je ervan!

Maargoed..we wisten dat dit ging gebeuren, kan wel moeilijk doen maar "tis zo en het zij zo"..is de uitdrukking, dus het moet maar! M'n pruik die al weken lang staat te pronken op m'n dressoir in de slaapkamer word nu waarheid, ik zie wel hoe ik ermee omgaat morgenavond. M'n geestelijk vermogen is weer 100% sinds 2 dagen dus ik kan het wel aan, de 1e 2 weken van de chemo was ik natuurlijk geestelijk afgevlakt..nu gelukkig niet meer..ben weer heerlijk mezelf! Sterk, relativerend en positief!

Kom maar op met die schaar & tondeuse! Alles beter dan jezelf te kwellen met loslatende haarstrengen/plukken/jeuk en haarpijn!

Geen opmerkingen: