maandag 8 juli 2013

bloedprikken / oncoloog / klaar voor de 2e chemo !

So! Ik zit weer op m'n stekkie, 's avonds laat, achter de computer, glas Martini, m'n sigaret en nog genoeg energie! Vervelend om te weten dat morgen weer alles anders is..

Heerlijk relaxed weekend achter de rug, alleen maar in de tuin geleefd, heerlijk! Zowel zaterdag als zondag de bbq aangedaan, Zaterdag zijn m'n moeder & Corrie (die ook geopereerd moet worden aan een ws. goedaardig gezwel in d'r buik, positief blijven cor!) nog langsgeweest, San met d'r emmer goedkope shag(nog bedankt San & tante Nel!)

Vanochtend om 8.15 de deur uit gegaan en pas 11.15 weer thuis, Dennis naar school gebracht, daarna meteen doorgereden naar Dordwijk.
Complete pillendoos voor de as. 4 dagen weer meegekregen en extra mondspoeling voor de kapotte tong & m'n creme-tje voor de porto-cath in te smeren morgen. Daarna bloedgeprikt, vreselijk druk bij de bloedafname (maar als chemo-patient krijg je voorrang..zoals eerder gezegd..het heeft ook z'n voordelen..grappie) Het ziekenhuis checkt meteen de bloedwaardes en na 30 minuten is de uitslag al bij de oncoloog.

Daarna naar de oncoloog geweest en die gaf aan dat m'n lichaam de 2e kuur aankan want m'n bloedwaardes waren in zijn woorden perfect, m'n ijzergehalte was zelfs boven het gemiddelde!
Hij begon ook te praten over de herceptinkuur die ik nog ga krijgen over een paar maanden dat ik een soort implantaatje in m'n bovenbeen kan krijgen..heb gezegd..ik leef per dag en ben nog bezig met de chemo....ga niet ver vooruit kijken, dus zien wel dan wel weer. eer het zover is ga ik me er pas in verdiepen, eerder niet. Het gesprek daarover heeft hij al wel gepland voor eind augustus, want het geeft een heel gedoe zo'n implantaatje, maar ik hou niet van vooruit kijken/praten, hij had wel door dat het nu nog geen enkele zin had om daarover nu een gesprek met mij te gaan voeren, ja sorry meneer de oncoloog..ik doe dit op mijn manier, stap voor stap!

Toen ik naar huis wilde gaan kwam ik m'n zaalgenootje tegen van de laatste operatie waar ik nog steeds mee mailt, helemaal leuk! Ze voelde zich goed & zag er goed uit, mij herkende ze aan m'n tatoeages(want had natuurlijk dat gekke mutsje op, de laatste keer had ze me nog met haar gezien)..zij krijgt vrijdag de 2e chemo. Was leuk om d'r weer gezien te hebben!

Vanavond had ik nog spinazie gemaakt (scheelt weer voor morgen..een ijzerstoot), lekker buiten gegeten & gezellig avondje gehad!

Ik voel me goed, helemaal mezelf..op m'n mond na geen klachten, genoeg energie, loop nu regelmatig "kaal"  rond, veels te heet met die muts op..kids zijn eral redelijk aangewend me kaal rond te zien huppelen, ik zit goed in me vel! Arend die regelmatig aan m'n hoofd zit(mocht tie eerst nooit doen omdat ik het haatte als iemand aan m'n haar zat, maar maakt nu niks meer uit)..zit toch niks!

Daarom is het zo jammer dat ik morgen weer van vooraf aan kan beginnen, helemaal geen zin in! Morgenmiddag 12.00 begint het feest weer met de 5 pillen van tevoren in te nemen(dan begint de sufheid en dubbelzien weer door alleen al die pillen) , zalf op m'n kastje smeren(niet m'n nachtkastje maar de porto-cath kastje)..naar 't ziekenhuis rijden (afspraak 13.00) en dan het aanprikken en laat de chemo maar komen! Joke heeft speciaal vrijgenomen om mij naar het ziekenhuis te rijden en erbij te zijn, superlief!! Arend is continu meegeweest dus is voor mij wel bijzonder dat er een ander meegaat. Maarja..hij heeft al zoveel vrij genomen van z'n werk..het houd een keer op natuurlijk.
Ik zou niet iemand bij het toedienen v/d chemo willen hebben die emotioneel is..heb ik niks mee..gewoon humor en lekker kleppen, beetje eten en drinken en dan ist zo voorbij..dussss Joke is wel de aangewezen persoon..ze kan haar emotie en mijn manier van omgang met deze toestand wel gescheiden houden. Geen drama, daar hou ik niet van!
Linda belde vanavond nog en komt volgende week langs gezellie!

M'n moeder zorgt dat ze morgen hier is om Dennis 's middags uit school te halen en ze gaat weer koken voor het hele gezin, toppie! Een hele geruststelling dat ik niks hoef te regelen/doen zodra ik van die chemo af ben....dank je moeder! Dankbaar mens ben ik met een supergezin en lieve mensen om me heen!

Maarrrrr...als laatste voor de lezers van deze blog..geniet van de kleine dingen en maak je niet druk om kleine dingen, daar heb ik alles mee gezegd..Carpe diem!


Geen opmerkingen: