zondag 28 juli 2013

Topdagen ! Oogklachten door chemo ! Kasteel Muiderslot !

Deze blog lijkt ondertussen wel door een schizofreen geschreven, want ik kan nu weer melden dat ik 3 topdagen heb gehad!
Vrijdag & zaterdag waren een beetje mijn ADHD dagen pffffff..leek wel een stuiterbal...

Veel...heeeeeeel veeeeeel praten, achter elkaar, bizar adrem reageren..erg vermoeiend voor mijn omgeving hahaha

En m'n grootste voldoening...het grootste rommelkamertje wat zo vol gepropt etc..was, amper nog kon lopen.. ik zo tegenop zag omdat schoon te maken..en ik normaal er 3 dagen over zou doen had ik nu binnen een dag superclean..elk hoekje/gaatje gehad in die kamer, alles opgeruimd, keurig schoon en netjes! Trappen gestofzuigd, onze slaapkamer / douche / wc's superclean gemaakt, alle 2e hands kleding van de kids verzameld en naar Opnieuw & Co gebracht, alle oude kranten, lege flessen etc..geleegd, boodschappen gedaan voor 1 week, grote pan macaroni gemaakt..toen ik zaterdagavond naar m'n moeder een pannetje macaroni ging brengen was het adhd gevoel weg..pfffffff..jammer hoor!

Kreeg flink last van m'n ogen..bizar jeuken/gevoel of er zand in zat..tranen, kon haast niet tegen een zuchtje wind en licht op m'n ogen..erg vreemd..(ik heb vaak oogklachten i.v.m. mijn sjogren maar dit was andersssss)
Gegoogled...is een vaak voorkomend verschijnsel bij deze kuur (de rode weer, (waardoor ik ook al die mondklachten heb)..slijmvliezen van je ogen drogen ook uit..dus morgen aangeven bij de oncoloog..dan krijg je kunsttranen..is dus gelukkig op te lossen!

Vandaag zijn we naar kasteel Muiderslot geweest, heb m'n zonnebril opgezet zodat ik weinig last had van die ogen, dat scheelde wel.
Reiley & Tamara zijn in Frankrijk met hun vader, dus wilden we wat leuks doen met Dennis..aangezien hij gek is op kastelen...het leuke is..ik had met de bank-giroloterij een dagje uit gewonnen..mocht zelf kiezen waarnaar toe..daar stond ook de kasteelbon bij..dus die gekozen voor hem..hij mocht kiezen welk kasteel..werd dus Muiderslot..hij vond het helemaal geweldig..de gracht erom heen..de ophaalbrug, rondleiding, hij mocht nog wat uit het winkeltje zoeken dus dat werd een zwaard en ridderhelm....lekker buiten gegeten aan de picknicktafel...het was heel veel lopen...trappen op...so..ik kon haast niet meer maar ik dacht..ik ga dit dagje uit niet verzieken met gezeik/gezeur..doorzetten..nou hahahaha..metrecht doorzetten...manmanman..leek wel of ik onder de sneltrein had gelegen met m'n lichaam..maar geeft niks..'t was erg leuk! En Dennis is supertrots dat hij in een echt kasteel is geweest..en daar gaat 't om!

Morgenvroeg in het ziekenhuis zijn voor bloedprikken, daarna de oncoloog..kijken of dinsdag de 3e kuur door kan gaan (zal best na deze dagen, teken van een hoog gehalte witte en rode cellen in m'n lichaam)..maar is toch weer spannend..vooral na ruim 2 weken ellende....en..heel belangrijk..dit was voor mij de 1e dag..sinds de 1e chemo..zonder mondklachten, joehoee!!!!!

Geen opmerkingen: