dinsdag 2 april 2013

Mamacare-verpleegkundige

Vandaag 2 April samen met m'n man naar de mamacare-verpleegkundige geweest.
 Ze heeft alles duidelijk uitgelegd hoe de schildwachtklier procedure( die ik de 19e 's ochtends krijg) & algehele info rondom de operatie, je bent verplicht om samen met de verpleegkundige, na de operatie, naar de wond te kijken dat vond ik wel opmerkelijk, schijnt beter te zijn voor de acceptatie.
6 a 8 weken na de amputatie kan je bij een speciale lingeriezaak een prothese laten aanmeten, ze heeft 2 voorbeelden laten zien/voelen, gaf me een goed gevoel want ze zijn mooi nagemaakt inclusief tepel, dus 1 zorg minder!
Als ik maar 1 nachtje wil blijven moet ws wel de drain erook thuis in blijven zitten, dat vind ik wat minder, maarja, zal ook wel weer goedkomen.
Ik mocht huishoudelijke hulp inschakelen maar door man en familie is dat gelukkig niet nodig.
Verder gaf ze ook aan altijd klaar te staan voor vragen, etc..wel fijn.
Was een goed, duidelijk informatief gesprek.

Eenmaal thuis was mijn moeder daar omdat ze ons zoontje uit school had gehaald, dus even kleppen en daarna samen met moeders boodschappen gedaan.....toen we daarvan terugkwamen, heftige steken in m'n borst op de plek van de tumor & overviel de moeheid me (voor t eerst in m'n leven geloof ik)..vanochtend voor we naar t ziekenhuis gingen was ik ook al bezig geweest in huis, dus was ws. opeens teveel geweest 's middags. Echt bizar..want heb altijd plenty energie, dus heb 1,5 uur alleen maar op een stoel gezeten(!?) en ben maar gaan lezen. Vond het een harde confrontatie met mezelf, want het past niet bij mij..overdags op een stoel zitten en lezen...maargoed..daarna ging het weer beter.
Morgenavond heb ik de vriendinnenavond, dus moet gewoon overdag rustig aan doen, net een oud vrouwtje.

Geen opmerkingen: