donderdag 18 april 2013

Aftellen is begonnen!

Ik had een leuke planning gemaakt..op tijd naar bed en morgen er rond 5.30 uit...het vroege naar bed gaat niet meer lukken, vrees ik..
Ik heb zoveel telefoontjes & berichtjes moeten beantwoorden, niet normaal!
Wel super! Zoveel mensen die aan je denken en met je meeleven, de kanker kost een hoop maar leverd ook mooie dingen op zoals weten aan wie je wat hebt in deze tijd..doet me ontzettend goed!

Vanmiddag het ziekenhuis gebeld i.v.m. tijdsplanning..8.30 moet ik me melden op de afdeling D2 en dan begint het nucleaire gedoe, soort inktvloeistof word bij de tumor ingespoten en daarna de scan om te kijken waar de schildwachtklier zich bevind, deze word tijdens de operatie ook verwijderd..Om 14.00 word ik geopereerd..dus gaat opschieten nu..vanaf 7.00 moet ik nuchter blijven dus wil echt rond 5.30 m'n bed uit.dat ik nog even tijd voor mezelf heb, rustig koffie kan drinken, roken, eten en van m'n voorgevel nog kan genieten :-)

Veel mensen hebben tegen mij gezegd.."doe niet zo luchtig erover" maar dat is mijn manier om er mee om te gaan..niet dramatisch, vooral humor houd me op de been..dat is mijn manier van verwerken, beetje zelfspot!
Wil m'n man op een dag met m'n borst spelen..okee..hij ligt op het nachtkastje..veel plezier..ik ga slapen! Mocht ik chemo krijgen..word het nachtkastje wel te klein....wekker, borstprothese, pruik, godzijdank heb ik nog geen gebit anders zou die er ook bij moeten! Humor is mijn manier..mijn zoontje van 6 zei heel serieus.." mama, als je geen borst meer heb mag je wel mijn knuffel onder de kleding doen" prachtig toch..de logica van een kind van 6! Toen ik tegen m'n vriendin zei..ik ga echt niet met een drain en zo'n wondvochtfles naar huis..zei ze..dan wikkel je toch een martinilabel( mijn favoriete drankie) eromheen om die fles..heerlijk..daar hou ik van, geen drama, gewoon positief en humor..veel mensen kunnen daar niet tegen, jammer dan!

Aangezien de tumor flink is gegroeid en ik meer last krijg van helse steken etc...is het gewoon tijd om te zeggen..bedankt borst voor je trouwe dienst..het is genoeg nu! Ik wil doorgaan met leven, m'n kinderen groot zien worden & relaxed 80 worden!

Geen opmerkingen: