dinsdag 16 april 2013

Confronterend

Mijn moeder stond vandaag om 9.00 alweer op de stoep om vervolgens weer de gehele dag te komen soppen! Ben haar zo dankbaar voor alles wat ze tot nu toe al heeft gedaan, bijna het complete huis heeft ze in alle hoeken/gaten gesopt, ongelofelijk maar zo'n heerlijk idee dat ik me daar even geen zorgen om hoef te maken!

De tumor is flink gegroeid, ik voel hem nu aan de gehele zijkant van m'n borst, i.p.v eerst alleen een knobbel..eng idee.

Aangezien ik al ruim 30 jaar (!?) geen nachtkleding draag moest ik er vandaag toch op uit om dat te gaan kopen...zowel voor in het ziekenhuis als thuis zolang de kinderen, na de operatie, niet meteen met een 1 borstige moeder geconfronteerd te worden (dit terwijl ik altijd heel vrij, naakt dus, door de douche/kamers heenrende)...Ok..ik dus naar de Hunkemoller, superleuke nachtkleding gezien..alleen..met voorgevormde cups of 2(!?) inhammen erin..heb ik dus NIKS aan..vond ik erg confronterend als ik eerlijk ben..ik moest dus op zoek naar een simpel nachtjurkje met rechte bovenkant..dit was de 1e keer dat ik dacht GATVER..deze ellende krijg ik dus continu met kleding zolang ik nog geen aangemeten prothese heb! Heb nu cup E, ben er trots op en over 3 dagen cup E aan de ene kant en cup niks,nada,noppes aan de andere kant. Maarja...het is niet anders en leg me er ook wel bij neer maar vandaag was voor mij toch de 1e x slikken, nu pas merk ik hoe trots ik eigenlijk was op m'n boezem, maargoed..blijven leven is belangrijker dat een leuke voorgevel, maar toch..
Wel lief dat ik de nachtkleding die ik gekocht heb van m'n tante krijg, zomaar spontaan!

M'n vriendin kwam langs terwijl ik op dorp was dus die heeft gezellig met m'n moeder (die hier aan het werk was) koffie gedronken en toen ik thuis kwam was ze ook aan het meesoppen, voelde me erg bezwaarlijk toen ik ze beide bezig zag in de keuken..We hebben nog gezellig even met z'n drietjes koffie gedronken en ik kreeg nog een leuke bloembak van d'r!

Vanavond nog ouderavond gehad van m'n dochters 3e rapportbespreking, ze heeft een prachtig rapport en gaat zowiezo over naar de 2e, vakcollege zorg/welzijn, toppie, helemaal trots op d'r! Heb ook met d'r mentor geregeld dat ze vrijdag zelf mag beslissen of ze wel/niet naar school gaat, aangezien ze zich zorgen maakt om de operatie, dat is ook weer geregeld nu!

Geen opmerkingen: