woensdag 27 november 2013

Klaar met de chemo's !!!!!!!!!!!!!!!!! Party! + mijn persoonlijke gedicht..

Yeahhhhhhhhhhhh..tis klaar!! De 16e chemo was afgelopen dinsdag een feit!
Arend is met me meegegaan, was wel een raar idee..de laatste toegediend te krijgen, kan ik niet goed uitleggen, alles herbeleven..energiek, vol concentratie aan de chemo beginnen, zodra de vloeistof indruppeld daalt je concentratie van 100 naar ong. 10%, door het anti-allergiemiddel wist je dat ik na een half uur in slaap zou vallen etc..nu ist gewoon sloosh met die zooi!
Nog een week die vervelende klachten vooral vanaf vrijdag maar daarna gewoon sloosh..daar kan toch geen hoofdprijs van de postcode loterij tegenop! Geen kapotte mond/tong/gehemelte meer, hopelijk komt m'n smaak na een half jaar terug, m'n haar wat weer kan groeien, m'n wimpers/wenkbrauwen, geen kapotte voeten inclusief zenuwpijnen aan beide voeten, geen maagzuur, geen blaasontstekinggevoel meer, geen obstipatie, geen pijnlijke droge ogen, geen kapotte/bruine nagels meer, hopelijk minder gewrichts,-spierpijnen, extreme koude gevoel in m'n gehele lichaam, geen onrustige benen, geen overtollig vocht meer rond m'n amputatie wat ik heel erg kreeg na toediening chemo etccccccc............
Terwijl ik dit opschrijf is de lijst van klachten alweer begonnen, maar geeft niks..'t word de laatste week..overleef ik wel weer..maar 't idee dat ik al die klachten niet meer zou krijgen is nog een beetje ongeloofwaardig na al die tijd.

De moeheid en slechte conditie kom ik helaas nog niet vanaf omdat ik vanaf volgende week de grote dosis Herceptin(wat slecht is voor je hart) krijg om de 3 weken en vanaf volgende week moet starten met de hormoonkuur voor 7,5 jaar.

Vandaag heb ik hartfunctie-onderzoeken gehad om te kijken of de Herceptin die ik tegelijk met de chemo's kreeg (toen nog verdund) geen schade aan m'n hart hebben gegeven. Maandag belt de oncoloog me voor de uitslag en als dat goed is gaan we het nieuwe traject in en kan ik gewoon 3 December starten met de grote dosis Herceptin. Om de 12 weken krijg ik dan nieuwe hartfunctie-onderzoeken en moet 1 malig naar de cardioloog.

Gister en vandaag..leek wel jarig!! Van Arend een aromabrander gehad met allerlei geurtjes, heerlijk! Tamara kwam uit school met een bos bloemen, m'n moeder kwam nog even langs, van Bettina kreeg ik een bos bloemen thuis bezorgd met een mooi kaartje erbij, van de buren nr. 48 en 60 kreeg ik bloemen, lieve mailtjes/berichtjes ongelofelijk!!!

Dinsdag zijn we met de kinderen naar de Mac. Donalds geweest en 's avonds taart gegeten om te vieren! Wat een feest! Ik ben er nog lang niet maar om dit toch zo af te sluiten is prachtig!
Ik sluit af met een gedicht die ik heb gemaakt.

Daar sta je dan…

8 maanden later, het ergste is voorbij..

Maar ben ik blij?

M’n lichaam van binnen is door de chemo kapot gemaakt,

qua uiterlijk ben ik verre van volmaakt.

Nu moet ik weer op gaan bloeien,

Blij zijn dat m’n haar weer gaat groeien

Ook mijn wimpers en wenkbrauwen moeten weer een plek gaan vinden op mijn gezicht,

En het aanzicht in de spiegel is op mijn ene borst gericht

Gehavend ben ik uit de strijd gekomen, en denk heel soms  “ is mij dit overkomen”?

Niks kon mij door die diagnose nog hinderen, vechten….

Vechten voor je kinderen.

Lieve mensen om me heen en mijn sterke geest, hard voor jezelf zijn..daarmee bereik je nog het meest.

Met de chemo ben ik nu klaar en tot Oktober 2014 ben ik nog bezig te overleven,

Want tot die tijd moet ik alles nog geven met het streven..een lang/gelukkig leven.

 Volgende week 3 December start het nieuwe behandelings-traject, wat een pret,

 immuuntherapie (Herceptin) en elke dag een hormoontablet.

De immuun therapie is slecht voor je hart en door de hormoontabletten gaan de andere vervelende klachten van start.

M’n conditie is zo slecht dat ik snel loop te hijgen..maar ik zal me de komende maanden ook niet klein laten krijgen.

De aankomende feestdagen zal ik met grote bewustwording beleven, blij zijn dat ik weer ouderwets kan mopperen over wat we de kinderen met sinterklaas en met kerst onder de boom zouden geven.

Het huis weer gezellig kerstklaar maken, rood lint en sneeuw op de ramen, ik LEEF

AMEN!

Het leven is kort & betrekkelijk, waardeer de kleine dingen en mensen om je heen, je grootste rijkdom is gezondheid, dat is een feit! Het klinkt allemaal zo subliem..er zijn maar 2 woordjes voor….

CARPE DIEM!!!

 

 


Geen opmerkingen: