maandag 18 november 2013

15e chemo & vriendschap!

So..tis weer maandagavond laat..tas, alles is weer ingepakt, klaar voor morgen! Voor de 1e keer sinds de chemo gestart is..na al die maanden..heb ik nu zoiets van bllllllllllllllllllll..morgen weer stressen/haasten want moet 9.00 al op de chemoafdeling zijn.
Dit omdat ik vandaag een topdag had!

Voor de wekker al uit bed, gedouched, alle tijd voor de kids vanochtend, drukke dag gehad, pas vanavond na het eten heb ik voor t eerst gerelaxed, zat de gehele dag vol energie, lekker vrolijk, druk kleppend, uitgebreid gekookt (voor mijn doen)..heerlijk, alleen maar bezig geweest! Beetje m'n oude niveau op de kortademigheid na, rest van de klachten die ik had waren zwak aanwezig..dusss helemaal top! Maarja..vanaf morgen is het weer back to basic en beginnen alle klachten weer van vooraf aan..ben d'r nu toch eigenlijk wel een beetje klaar mee (komt gewoon omdat ik weet dat ik er nog maar 2 hoef natuurlijk), laatste loodjes wegen 't zwaarst! Dus komt ook wel weer goed!

M'n vriendin zei afgelopen weekend iets..wat me wel raakte, want ze zei: " ik blijf altijd het gevoel hebben TE weinig te kunnen doen voor je".
Maar in mijn beleving heeft ze me bijgestaan vanaf dag 1 tot nu toe (bovenop de 38 jaar vriendschap)..bijna 8 maanden lang onafgebroken langskomen, berichtjes, mailtjes, bloemen, flessen martini hahaha..dus vind ik jammer dat ze dat gevoel heeft want is echt niet zo...vriendschap is voor mij altijd waardevol geweest, maar nu in dit proces, heb ik echt gemerkt wat vriendschap is, ieder op z'n eigen manier, zo waardevol en voel me bevoorrecht dat ik weet wat echte vriendschap is..in goede en slechte tijden..Met mensen lachen is zo simpel, maar als het er echt toe doet int leven..en dan voor iemand klaar staan..San die we midden in de nacht hebben opgebeld om op de oudste 2 te passen omdat ik ging bevallen van Dennis, in het donker van de nacht hierheen komen, en wachten tot we weer thuis kwamen, dit gehele proces betreft borstkanker, de jeugdherinneringen, relatie,-familie perikelen, overlijdens van vaders/familie, vrouwenclubs, weekendjes weg, simpel bakkie leuten bij elkaar en nog veel meer.....vriendschap..zo bijzonder..Sandra en ik zijn samen opgegroeid, Bettina ken ik al 38 jaar en Linda al 25 jaar, dus we kunnen wel zeggen dat dit vriendschap is na zo'n lange tijd!! En via deze weg zet ik dus ook een keer Sandra, Bettina & Linda in het zonnetje, dat verdienen ze!

Morgen ga ik voor de 15e (!!!) chemo..ongelofelijk..bijna klaar..nog 2 weken lang die walgelijke klachten en eten om de 2 uur (wat ik ook spuugzat ben, maar heeft z'n vruchten afgeworpen, daar m'n bloedwaardes continu goed waren) dan ist gewoon sloosh betreft chemo..daarna is het gewoon weer om de 3 weken naar het ziekenhuis, klinkt beter dan elke week. Maargoed..ik moet toch eerst nog effe deze 2 chemo's zien te hendelen, dus ben er nog niet..maar komt goed!

Carpe diem!!

Geen opmerkingen: