vrijdag 15 november 2013

Heerlijk die chemo ! Zenuwpijn aan voeten / maagzuur / opvliegers / spier,-gewrichtspijn etc..

Even een klein berichtje..mensen willen toch weten hoe het gaat en ik zie ( door m'n nieuwe website) het bezoekersaantal van deze blog omhoog gaan dus het blijven schrijven omtrent de kuren etc..lijkt toch wel belangrijk..mensen met dezelfde kuur/kuren als ik zoeken toch " herkenning".

Afgelopen dinsdag de 14e chemo & 10e Herceptin gehad, bloeddruk was goed alleen m'n hartslag was 98(!?) door de slechte conditie en herceptingebruik zeiden ze. Ik had aangegeven dat ik van de week 1 dag had met steken etc..rondom m'n hart..27e krijg ik een hartfunctieonderzoek en hartecho..dus we zullen zien of het gebruik van Herceptin al schade heeft opgeleverd, blijft toch rommel.

Ik heb een tijd zitten praten tijdens de chemo met een vrouw die ik elke week ziet, maar nog nooit intensief mee gepraat had, zij had ook borstkanker in 2009 & kreeg na (nu dus) 4 jaar nog uitzaaiingen in de longen en lever, ze kwam voor de 1e chemo in de rolstoel binnen en nu liep ze op kleine hakjes & sinds ze met de taxolkuur bezig was ze opknapte..dus das heftig maar ook positief..maar ook duidelijk waarom een arts zegt..als ik je over 5 jaar de hand mag schudden hebben de kuren aangeslagen..that's reality!

Ik had aangegeven niet meer continu dezelfde klachten op te schrijven..word een beetje saai..maar het valt wel op dat ze wat heftiger worden.

Gevoel onder de sneltrein gelegen te hebben i.v.m. heftige spier,-gewrichtspijn, veel rennies slikken i.v.m. erg vervelend maagzuur al 3 dagen, m'n blaas..wat lijkt op blaasontsteking..er tegen op zien naar de wc te gaan..m'n huid is zo droog..valt niet tegen op te smeren, het continu ijskoud hebben, wisselende stemmingen, heeeel veeeeel opvliegers, nagels die allemaal zijn ingescheurd(typisch voor taxolkuur)m'n nagels zijn ook bruin verkleurd, geen gezicht!
Het algemene mond/tong verhaal..wat ik redelijk spuugzat ben ondertussen, Maar vooral nu de laatste 2 dagen de pijn aan m'n voeten, douchen betreft warmte is haast geen doen..m'n hielen zien er nog roder uit dan de neus van clown Bassie en ik heb een vorm van zenuwpijn onderaan m'n voeten waardoor ik lastiger loop, vooral m'n rechtervoet..het aan,-uittrekken van schoenen/sokken is al erg vervelend en ben bang dat iemand er tegenaan stoot..maar ik ga gewoon maar door want het moedertje van school waar ik het al eerder over gehad hebt..heeft juist haar laatste chemo toen niet meer gedaan i.v.m. het niet volhouden betreft pijn/zenuwpijn aan de voeten..dus ik zal toch even op m'n tanden moeten bijten want ik laat me nog steeds niet klein krijgen jheppa!! M'n bloedneuzen zijn nu ook weer begonnen dus moet continu m'n zakdoek bij de hand houden anders loop je echt voor paal.

So! Dat was het geklaag!

Morgen houd Jessica d'r verjaardag, gelukkig is het 's middags want 's avonds is voor mij Walhalla op de bank en slaap de laatste 2 dagen na het avondeten..ben wel heel de dag bezig moet ik eerlijk zeggen..'s ochtends voor 7.00 uit bed en verder niet meer rusten, beetje te druk, maarja..geeft niks..beter bezig zijn dan niks doen! Volgende week hebben we ook een feestje, ome Henk word 65 en viert het in Pegasus..waar wij getrouwd zijn, ik hoop dat ik erbij kan zijn, zoals het nu gaat kan ik het wel shaken om 's avonds nog de deur uit te gaan voor een feestje, maar we gaan t proberen!  Nog maar 2 chemo's!!! En ondanks dit geklaag etc...ik blijf positief hoor..en laat me nog steeds niet klein krijgen!!

Geen opmerkingen: