maandag 28 oktober 2013

Liefde is...samen met de parasol in de voortuin liggen!

Zaterdag was een topdag ondanks de klachten maar afgelopen zondag was de nr. 1 sinds alle chemo's qua mondklachten, niet gewoon eigenlijk..

Amper kunnen eten, veel vla op..continu een bloedsmaak in m'n mond..uit m'n gehemelte, achterkant tong en de aften op de zijkant van m'n tong..gewoon kleine bloedstraaltjes, zo bizar..praten, slikken, alles deed zeer..tanden poetsen was echt amper te doen en op de zijkanten van m'n tond schimmelinfectie...was echt niet om aan te zien gewoon..ik liep vrijwel gehele dag als een loopse hond met m'n tong uit m'n mond om maar koelte te krijgen, wat hilarische beelden geeft natuurlijk, maargoed..dat verzachtte iets, regelmatig met kamille gespoeld.
Als ik in wat rustiger vaarwater zit wil ik echt iets gaan ondernemen (makkelijk gezegd)..om iets uit te vinden hiervoor..desnoods schrijf ik een tv-programma aan om me erbij te helpen..niet voor mezelf..want dan ben ik allang klaar met die kuren maar voor iedereen die hier ook mee te maken krijgt..in deze moderne tijd is het niet normaal om zoiets mee te maken..en jaaaaaaa..ik weet...er zijn ergere dingen op de wereld..maarrrrr..op het moment dat je zoiets voelt..dagen lang en dan zo'n dag..dan wil je maar 1 ding..dat de pijn weggaat..meer niet! Dus ooit word ik misschien nog de uitvinder van een wondermiddel hiervoor, ik hoop het!
Toch samen met Tamara naar het zwembad geweest want Arend was met Reiley naar de Kuip..en Dennis heeft z'n briefje meegekregen om met kleding aan te proefzwemmen..yeahhhhhhhhh..eindelijk..wat een rust zal dat geven als tie z'n diploma haalt..

Vandaag....nou..weer compleet iets nieuws..de dag van de zware storm..pfffffffffff...de ochtend begon goed..de kids moesten allen weer naar school..dus ik was op tijd uit bed, lekker gedouched..koffie klaar..maar door de storm was de grote parasol omgewaaid(die nog steeds in de voortuin stond..ahumm), ik dacht..ik haal die parasol binnen voor die helemaal stuk waait..yep...ik had hem rechtopgezet en wilde hem uit die " zware voet halen"  waar die in stond..dus sjorren en trekken aan dat ding met windkracht 11 ofzo..en toen opeens " KRAK" onderin m'n rug, flink pijnlijk en acuut/vanzelf zaktte ik door m'n knieen en lag in de voortuin...durfde me niet meer te bewegen en riep alleen maar Dennis, Dennis, Dennis...hahahaha..dat kind schrok zich natuurlijk de hondeziekte en rende naar boven waar Arend nog in bed lag..
Die was zo flink geschrokken dattie nog witter zag dan Gerard Joling z'n tanden en hielp me overeind en heeft Dennis snel naar school gebracht...

Arend wilde de dokter bellen..uhhh..nou nee..bedankt. Gewoon hete zalf erop gedaan..kussens in m'n rug..toch in beweging blijven pffffff..tot nu toe (00.10) kan ik nog steeds niet normaal lopen/opstaan/bukken/tillen/hoesten/niesen etc...trekt helemaal door m'n rug en naar m'n heupen, maarja..na een goede nachtrust moet het toch weer gewoon zijn..echt geen tijd voor die onzin..wat een toestand..Arend heeft verder alles gedaan vandaag..owowowowoow..ik heb wel eten gekookt..want zo doelloos op je kont zitten vind ik zo 3x niks..
Trappen lopen is helemaal lastig..maarja..volgens mij zit er boven 1 met een voodoopop ofzo..of word ik getest hoeveel ik aan kan hahahaha..nou..kom maar op!

Morgen ist weer chemodag..hopelijk is m'n rug dan weer gewoon..want 3 uur lang stil zitten word hem niet met dit gevoel..Arend is vrij en wil mee..dus morgen gaan we weer..de 12e chemo alweer...ben zo bang hoe het met m'n mond gaat naarmate ik weer een chemo heb gehad..dat is m'n enigste angst..maarja..ik moet er doorheen..zal wel weer goedkomen!

Vergeet niet..Carpe Diem!

Geen opmerkingen: