donderdag 17 oktober 2013

Nog 6 chemo's te gaan! 26 November einde chemo??!!

M'n bloedwaardes zijn weer gemeten..m'n beenmerg zet niet snel meer aan dus moet extra alert zijn op infecties, krijg er helemaal smetvrees van..1000x per dag m'n handen wassen, afstandsbedieningen, winkelwagentjes, deurknoppen etc...word er helemaal eng van hahahaha

En ik kan ws. volgend jaar aan het programma Obese meedoen want ben in 3 weken tijd..2,5 kilo aangekomen!! Deze chemo staat erom bekend dat je vet/vocht vasthoudt en ik snoep/eet als een gek..complete marssen/wijngums..noem maar op..prop ik erin...veel vla/yogurt, continu trek hebben in pizza's/kaassouflees..hoe gek kan je zijn...m'n smaak is vrijwel compleet niks meer..en toch heel de tijd willen eten..vaag..

Tijdens de kuur was ik weer proefkonijn om in de porto-cath te prikken, zijn er toch niet zoveel van dus tegenover me weer een nerveuze zuster met bibberende handjes..pffffff..maarja..ze moeten het ook leren dus ik stel me wel beschikbaar, alles verliep goed en m'n bloeddruk was iets gestegen(door de Herceptin), maar verder prima in orde!

Lichamelijk merk ik wel dat het z'n tol begint te eisen..de wekelijkse chemo..veel vocht rondom m'n amputatiewond en oksel, echt irritant, en dan nog de VELE opvliegers(Schiphol is er niks bij)...het wisselt zo snel..dat het lijkt of je koortsaanvallen hebt..superheet/dan weer ijskoud..onrustige benen, maar het aller-aller-allervervelendste...m'n tong is achterop weer kapot en op m'n gehemelte en aan de zijkant van m'n tong weer kleine aften...zooooo klaar was ik daarmee en nu heb ik het weer...daar word ik wel een beetje weemoedig van maarja..zijn ergere dingen moet je dan maar denken. Nog 6 chemo's te gaan!
Iedereen mag een pauze(met deze wekelijkse kuren) inlasten van een week geen chemo..liever niet natuurlijk maar het mag..zodat je lichaam even kan herstellen..doe ik niet maar..ze zei..als je zonder pauze deze kuur afmaakt ben ik 26 November klaar met de chemo's!!!!!!!!!!!!! Daarna in December beginnen met de hormoonkuur voor 7,5 jaar en 3 wekelijks Herceptin, die ik nu ook wekelijks krijg.

Als die chemo's maar klaar zijn...als een kind zo blij zal ik zijn en gebak halen..maar zover ist nog niet..nog even volhouden, komt goed!

Vanaf dinsdag heb ik best drukke dagen gehad, alleen maar bezig geweest..en vanavond wast sloosh..ook puur die mond weer die alles verziekt..maarja..klagen, klagen..bereik je ook niks mee..dus ik hou er maar overop.

Vandaag (is nu half 1 's nachts) dus 18 Oktober..Gerrit z'n verjaardag..pfffff..tis 9 jaar geleden maar lijkt wel de dag van gister..ik heb al op hem geproost en gezegd dat ik voorlopig nog niet boven kom, ik ga morgen even schoonmaken bij hem en een kaars brandende houden heel de dag thuis, meer kan ik niet doen..9 jaar geleden waren we nog druk bezig met de abrahampop te versieren en nu zijn het alleen maar herinneringen. Laten we maar dankbaar zijn dat we leven!

Carpe Diem en allemaal alvast een fijn weekend!!




Geen opmerkingen: