donderdag 24 oktober 2013

Sterk en positief blijven! 11e chemo en 7e Herceptin zit er weer in!

De dip was heftig, maar gelukkig kortdurend! Past ook zooooooo niet bij mij, maarja..wat de ene persoon aan het begin van de diagnose krijg, kreeg ik na 7 maanden..beter laat dan nooit, zal wel ergens goed voor zijn.

Toen ik dinsdagochtend naar het ziekenhuis reed voelde ik me nog steeds niet jofel en emotioneel..maar toen ik eenmaal naar de ingang van het ziekenhuis liep dacht ik: "Bianc, verman jezelf..hou aub op met deze flauwekul, zo ben je niet..en wil je vooral niet zijn! Hou je eigen "net zoals alle afgelopen maanden" aan de 2 woorden..STERK & POSITIEF!!!!

Toen ik eenmaal weer op de chemostoel zat had ik weer het gevoel langzaam mezelf te worden en alles aan te kunnen, raar maar waar..een mens zit raar in elkaar.

M'n moeder had bij thuiskomst alles op orde want de kinders hebben natuurlijk vakantie, dus ze had lekker tosti's gebakken en 's avonds voor een heerlijk prakkie gezorgd, toppie!
's Avonds begon de Herceptin te werken en was ik actief, kreeg weer een bizar grote waffel, leek wel weer een puber, opstandig gedrag, gevoel heel de wereld aan te kunnen. Lang leve de hormonen!

De woensdagen blijven ook heilig als je weet dat er rond 17.30 weer een prakkie bezorgd word door m'n tante en oom, zo waardevol allemaal.

Vanochtend zijn Sandra en Bettina nog gezellig geweest, vanmiddag ben ik met de kids naar de tandarts geweest, Arend had avonddienst, we hebben lekker pannekoeken gegeten en lekker gelachen met z'n allen! En ik heb nog mooie kaarten gehad vandaag, bedankt!
Na het eten heb ik even een half uur op de bank gelegen want toen ging het licht even uit, maar daarna weer alles oke! M'n mond/tong heeft natuurlijk in de korte tijd geen tijd gehad om te herstellen en begint sinds vanavond weer van vooraf aan...achterop m'n tong begint alweer open te raken en m'n gehemelte weer vol met rode puntjes..dat is voor mij het allerfrustrerende maar ik weet dat ik dit nog even moet zien uit te houden tot alle chemo voorbij is en er toch mee om moet zien te gaan, want zo'n dip als 2 dagen geleden hoef ik niet meer..

Zaterdag willen we weer even wat leuks gaan doen met het gezin, dus helemaal leuk!




Geen opmerkingen: