donderdag 3 oktober 2013

8e Chemo en 4e Herceptin zitten er weer in!

Nu is het een feit...ik ben nu op de helft van de chemo's yeahhh..voelt heerlijk..nog 8 te gaan!

De kuren verliepen probleemloos afgelopen dinsdag, als de Herceptin(die krijg ik als 1e) inloopt merk ik niks, zit dan nog vol energie en ben lekker aan het eten en lezen, maar zodra het zakje voor anti-allergie erin zit en de chemo word aangekoppeld dan krijg ik het ijskoud, krijg al bij voorbaat een dekbedje en word moe en slaap dan binnen 10 min. Tijd gaat wel snel dan!

M'n moeder had hier weer lekker gesopt en een heerlijk prakkie zuurkool gemaakt en gister hadden we een lekker prakkie bloemkool van m'n tante en oom.

Betreft vermoeidheid, de ochtenden zijn me heilig, vroeg uit bed want dan voel ik me goed/sterk en heb energie maar zodra Dennis weer op school zit 13.15 ist sloosh, erg moe, gewrichten spelen dan op en m'n concentratie daalt van 100 naar 5..beetje jammer...maar verder geen klagen. 's ochtends doe ik alles betreft huishouden/boodschappen etc..zodat ik 's middags m'n rust kan pakken..tot iedereen weer uit school komt.

Vandaag moest ik jammer genoeg(ben verwend door de dinsdag en woensdag) weer zelf een prakkie in elkaar flansen..daarna was het weer over en uit..voor 't eerst sinds dinsdag weer languit op de bank met een deken, ijskoud..maarja..er zijn ergere dingen!

Ik krijg vaak complimenten..dat ik er nog zo goed/fris en vol energie uitzie..dat is wel leuk (make-up doet wonderen) en dat ze me zo waarderen om mijn positieve in,-opstelling en sterke houding..poehee! Ga haast naast m'n schoenen lopen...maar ook ik ben maar een mens hoor!

Ik eis veel van mezelf, ik heb nog nooit zoveel tegen mezelf gepraat als de laatste maanden om maar niet continu aan klachten toe te geven, ik mag van mezelf moe zijn op de momenten dat niemand thuis is...en als ik dan 's avonds, als het ECHTeven niet meer gaat even op de bank lig..vraagt er rustig 1..goh..wat is er.." ben je ziek ofzo" hahahahaha..omdat de kinderen mij maar door zien hobbelen en er eigenlijk weinig veranderd is betreft gezinsleven, valt het op als ik een keer op de bank lig, waardoor je ziet dat ze soms wel eens vergeten waar ik mee bezig ben..heerlijk toch!

Geen opmerkingen: