maandag 19 augustus 2013

Morgen 4e chemo ! Laatste Ac-kuur.

3 uur(!?) heeft het vandaag gekost, bezoekje ziekenhuis..alle 3 de kids waren erbij..vonden ze wel interessant om een keer mee te maken. Ze mochten zelf weten of ze bij de gesprekken wilde zijn met de verpleegkundige & oncoloog..dat wilden ze.

Oncoloog heft zelf aan de kinderen ook gevraagd hoe ze zich voelde omtrent heel deze toestand, vond ik erg netjes..hij gaf ook aan dat ze er alles aan doen om mij weer beter te maken, en dat ik daarom al die chemo's enzo moest doen...je zag aan de kinderen dat ze het fijn vonden om dat ook eens van een arts te horen, dus helemaal goed dat ze erbij waren!

Bloedwaardes waren goed & hij vond dat ik me er sterk doorheen "sloeg".
Hij gaf ook aan dat de coctails (Taxol/Herceptin) meestal minder bijwerkingen hebben dan deze kuur..dus we wachten af!
Aangezien de coctails kans kunnen geven op heftige allergieen word het de 1e keer apart gegeven..ene dag Taxol, dag rust, dan de Herceptin, zodat als ik ergens heftig op reageer ze weten welke van de 2 het is.
Daarna krijg ik ze 12 weken lang, elke week in 1x. Deze coctails starten over 3 weken...eerst morgen maar weer!

Laatste dagen heb ik wel 'tegen de avond' dat ik opeens weer moe word, heb ik nog niet eerder meegemaakt, normaal de dagen voor de nieuwe kuur had ik juist adhd gedrag..dus das wel een klein verschilletje met voorgaande kuren, maarja..niet ernstig..ook merk ik dat door de chemo m'n eierstokken einde oefening word..lichte opvliegers..weinig maandelijkse toestanden meer..(is wel positief)! Alleen de oogklachten nemen toe, het eerste uur 's ochtends kijk ik alleen maar door een "vlies" heen, beetje mistig zeg maar..door die kunsttranen/oogdruppels word het na een uur beter en trekt het weg..allemaal kleine dingetjes maar je ziet hoe die kuren maar door blijven werken in je lichaam..das wel bizar soms.
Sinds 3 dagen heb ik steken rondom de porto-cath..dus hopelijk zit alles nog goed daar, maarja..dat merken we morgen wel weer.

Afgelopen zaterdag zijn we trouwens nog in de waterbus/fast ferry geweest..Dennis mocht nog even bovenin bij de "kapitein" kijken hoe dat allemaal in z'n werk ging, helemaal leuk vond tie het..we zijn lekker wezen eten bij restaurant Prachtig aan de maas, daarna weer terug met de waterbus, helemaal leuk vond tie het..andere kids waren er helaas niet bij..die waren bij hun vader. Tante Lenie & ome Leen zijn nog even langs geweest met een mooi cadeau uit Duitsland, superlief!

Voor mij word dit een bijzondere week, waar ik een klein beetje tegenop ziet..heb het idee dat ik snel moet herstellen van de chemo morgen(dat leg ik mezelf op) want zaterdag houd m'n tante d'r verjaardag, maandag word Arend 50 en dinsdag word Dennis 7 & houden we de verjaardagen! Dus ik heb geen tijd voor moeheid en mond,-voetklachten etc...hahaha..komt niet uit deze aankomende week..pffffff..maarja komt goed! Zodra hun verjaardagen voorbij zijn krijg ik een beetje rust...heb voor alle 4 m'n doel gesteld dat ze leuke gezellige verjaardagen hebben zonder mijn gedoe.....de oudste 2 kids na m'n operaties, Dennis & Arend kort na mijn 4e chemokuur..als de 27e voorbij is en het is me gelukt zonder gezeik van die borstkankertoestanden..ben ik heeeeeel blij en heb in mijn ogen belangrijke doelen behaald! Maikel en Michelle komen ook..vind ik superleuk! Speciaal voor Dennissie gaan ze 4 uur lang reizen op 1 dag..superrrrrrrrr...! Dussssss ik moet snel herstellen, word veel prakkies en vitamine eten, toch maar proberen een beetje te rusten tussendoor en voorbereidingen treffen voor de verjaardagen....Druk, druk, druk, maarrrrr helemaal leuk!!

Geen opmerkingen: