maandag 5 augustus 2013

Huisarts langs geweest voor de kapotte mond en kapotte voeten !

Afgelopen zaterdag was lekker relaxed, Dennis was de gehele dag bij Henry & Joke, topdag heeft dat kind gehad! Arend en ik hadden een dagje voor onszelf, was lang geleden!
Op wat keelklachten en vermoeidheid na..geen klagen!

TOT de volgende ochtend.......het alom bekende verhaal..m'n keel die weer " voor het gevoel"  volzat met scheermessen, 's ochtends 9.00 al aan het waterijs, Arend die heel de dag de ijsblokjes aan liep te vullen, ik deed ze en los in m'n mond en in m'n water om maar die keel te koelen, was niet gewoon, 's middags begon ook m'n tong weer op te spelen, eer het avond was, was die alweer kapot/open, spoelen met zout water leek wel een hel...wist met mezelf geen raad, in m'n mond en keel was het zo'n dikke laag aant vormen(achteraf schimmelinfectie)..dat ik echt aangaf dit niet meer te willen, was er zo klaar mee!
Weer als een zombie, stilletjes de gehele dag in de tuinstoel gezeten, deprigevoel, doodmoe, niet overweg kunnen met dat gevoel in heel m'n mond..'s avonds begonnen m'n voeten weer warm, gloeiend rood en bizar droog te worden, vellen kon je er zo van aftrekken, was pijnlijk...vroeg naar bed gegaan, slapen ging daardoor ook lastig..want die voeten schuren natuurlijk over je bed heen pfffffffff...wat een lol.

Toen ik vanochtend wakker werd kon ik wel janken, m'n voeten... leek wel zenuwpijn toen ik erop ging lopen, kapot aan de achterkant..open plekjes en 2 kleine blaartjes, m'n mond..alsof ik 3 liter behangplaksel erin had zitten..kan het niet uitleggen...ik heb een hele hoge pijngrens maar ik vond het genoeg nu..ik heb de huisarts/assistente gebeld voor advies. En wat netjes..de huisarts kwam hier thuis, wilde het zelf beoordelen i.p.v. door de telefoon.
M'n voeten..door de chemo gaan de uiteinden van de zenuwbanen ook kapot, heb daar nu antibioticazalf voor gehad, 3x daags opsmeren en crème om ze gehele dag vet te houden & toen die in m'n mond keek schudde die alleen maar..ik heb en aften en een kapotte tong & een schimmelinfectie in m'n mond, dus daktaringel 4x daags om mee te spoelen & tramadol pillen voor de pijn gehad, SUPER! De oncoloog had aangegeven dat allopurinol de beste mondspoeling was, terwijl ik al had gezegd dat dat bij mij niet werkte, nou..hopelijk werkt dit wel.

Arend is voor mij vanmiddag naar de apotheek gegaan, ik kon haast niet wachten om alles te gebruiken wat de arts voorgeschreven had...m'n voeten nog weinig verschil, m'n mond iets verschil..maarja..dat kan je ook nog niet verwachten in korte tijd, hopelijk gaat t morgen beter.
De vragen die het bij je oproept zijn net zo heftig als die pijntjes...: " wil ik dit wel? Waar doe ik het voor? Is dit allemaal wel nodig, stel je voor dat er niks meer in m'n lichaam zit qua kankercelletjes..zal ik het risico nemen om te stoppen? Pffff...is lastig hoor..ik ben de baas over m'n eigen lichaam dus ik beslis uiteindelijk of ik doorga met die troep of niet....nu ist weer positief proberen te denken en dat ik me eigen weer goed ga voelen binnen enkele dagen maar over 2 weken prikken ze de 4e kuur er weer in..en ben pas volgend jaar Oktober klaar met alles dusja...de ene keer denk je..t moet voor de kinderen...en de andere keer denk je..waarom eigenlijk, zo'n leven gaat toch ook nergens over, heel je dagelijkse toestand instellen betreft de chemo, je maar een paar dagen goed voelen in de maand..maarja..dat klinkt niet Bianca..maar tis wel m'n gevoel..

Ik heb de uitnodigingen de mailbox al uitgestuurd betreft de 27e augustus, Arend word 50 en Dennis 7..gezellige dag met een kleine bbq erbij..nou..ik ben als de dood dat ik me niet 100% voel..(omdat ik 20 Augustus de 4e kuur krijg) en dan kunnen mensen zeggen..waarom vier je het niet een paar dagen later..maar ik vind gewoon dat ik dat niet kan maken..Dennis word 7, hij zit de dagen af te tellen..kan voor mijn gevoel niet..vind ik zielig..Arend heeft er niks mee..met z'n 50e verjaardag maar dat kind wel..en zoals eerder gezegd..bij de oudste 2 is het me gelukt..die verjaardagen, zal me nu ook gaan lukken!


Geen opmerkingen: