maandag 20 mei 2013

Tijd gaat snel!

So..morgen de operatie, tijd gaat snel!

Afgelopen vrijdag nog naar de mama-care verpleegkundige geweest, ze heeft een armmeting gedaan, dit om na de operatie te checken of ik vocht vasthoud aan de rechterkant en het aanmeten van een "steunkous" voor aan de re-arm.
Ook heb ik een kaartje gekregen voor in m'n portomonaie, waarop staat dat er, door het okselkliertoilet, niet in mijn re-arm meer mag worden geprikt of bloeddruk worden gemeten etc..
Ze gaf ook aan dat ik goed de oefeningen moet doen die de fysiotherapeut me gaat vertellen i.v.m. sneller herstel van die arm.

Ook heb ik de medische indicatie gekregen voor het aanvragen bij CZ voor vergoeding van "de soort pruik(toupim)" die ik wil hebben. Ook de adressenlijst voor het aanmeten van de siliconen borst-inlegprotheses heb ik gehad maar dat mag pas over 8 weken aangemeten worden.

's Middags moest ik het ziekenhuis bellen betreft de opname morgen, 10.30 moet ik in het ziekenhuis zijn en 12.30 word ik (mits het niet weer uitloopt zoals verleden keer) geopereerd. Dus kan ik gewoon morgenochtend Dennis eerst naar school brengen, vind ik fijn!

Afgelopen zaterdag de laatste dingen in huis gehaald voor de verjaardag en ik heb zelf de slingers opgehangen ( kan je nagaan hoe goed het juist weer ging met die arm..) Arend was er op dat moment niet dus dacht..grijp je kans! Hij vond het echt dom van me maar was zo heerlijk om gewoon je ding te doen, was daarna best moe maarrrrrrr..ze hingen er toch gezellig bij! Ik ben liever moe van " dingen doen"  dan moe van het niks doen!

Zondag was Tamara jarig en het was echt een super gezellige dag!! We hebben heerlijk buiten gezeten de gehele dag! M'n familie, vriendinnen, buren, zelfs ome Wim en Corrie waren er, helemaal leuk! Tamara's vriendje en al haar vriendinnen zijn ook geweest, TOPDAG! En.. m'n wens is dubbel en dwars uitgekomen, ze heeft een normale / gezellige verjaardag gehad, ik kon samen met Arend heel de dag meelopen met hapjes en drankjes, zonder extreme moeheid, dat pakken ze ons niet meer af!
Joke had voor de kwarktaarten en kippesoep gezorgd helemaal super!

Vandaag 20 Mei..alle wassen weggewerkt, Arend heb alles gestreken, slingers afgehaald, alle bedden zijn verschoond, m'n tas is gepakt voor morgen en alle 3 de kids even apart genomen betreft morgen.
Ze zitten alle 3 goed in hun vel..gaan morgen gewoon naar school en hebben weinig zenuwen betreft mij..ik wijt dat toch hoe Arend en ik dit gezin draaiende houden, met positief zijn, gewone leven voortzetten en niet dramatisch doen. Arend heeft heel de week weer vrijgenomen om voor het gezin en huishouden te zorgen, Joke & Henry zorgen dat Dennis 's avonds op tijd op bed lig i.v.m. school als hun bij mij op bezoek zijn int ziekenhuis..kortom..ik kan weer gerust het ziekenhuis in.

Tamara had gister van een vriendin een gelukspoppetje gehad, deze gaf Tamara vanavond voor ze naar bed ging aan mij..ze zei" ik heb nu geen gelukspoppetje nodig, jij wel" en ze had er een lief briefje bijgedaan..OKE..3x slikken was dat, raakte me heel erg..zo lief!

Ik zit nu nog lekker met m'n glaasje Martini deze blog te schrijven, weinig last van spanningen, ik denk echt: wat moet dat moet, komt allemaal goed!

Waar ik wel achter ben gekomen doordat ik iedereen zag op de verjaardag..de buitenwereld maakt zich er drukker om dan mij..maar respecteren wel hoe ik ermee omgaat, hoe moeilijk ze het soms ook vinden, vind ik lastig om te horen/zien, ik zou graag willen dat iedereen positief is ingesteld, maarja..iedereen is anders..dat moet ik respecteren, ondanks dat ik zelf heel anders in elkaar zit. Maar ons gezin draait goed en normaal en met positief denken...dat is voor mij het allerbelangrijkste....ik heb 3 kinderen, daar moet je sterk voor blijven en het is ook gewoon mijn karakter, daar hoef ik me niet voor te schamen, ik ben wie ik ben en doe dit op mijn manier, ik ga alleen niet zielig doen en blijf gewoon sterk en zoals ik al eerder heb gezegd..stressen is zonde van je tijd want de operatie en de chemo etc..is nodig om te blijven leven dus daar gaan we voor alleen wel op een positieve manier.

Ik hoop weer snel te kunnen " bloggen" om m'n verhaal weer online te zetten..ligt er helemaal aan hoe m'n arm er aan toe is vanaf morgen!
Carpe diem! x

Geen opmerkingen: