dinsdag 7 mei 2013

Beetje jammer!

Vandaag had ik naar de chirurg gemoeten, maar ik werd 8.15 al opgebeld door de assistente dat het verzet werd na volgende week, dit omdat de radioloog gister niet bij de bespreking kon zijn om mijn dossier door te nemen...! Ik heb tot 10 geteld(kan ik tegenwoordig) en haar toen op een rustige manier verteld dat ik dat geen stijl vond, omdat je toch denkt vandaag meer duidelijkheid te krijgen, Arend die vrij genomen heeft, oppas voor de kids geregeld en dan doodleuk een week verzetten en ik had geen afspraak vandaag omdat ik last heb van zweetvoeten, maar duidelijkheid te verkrijgen van hoe & wat. Ik heb gevraagd of ze er een melding van wilde maken dat ik dit niet de normale manier van doen vind, aangezien m'n operatie 19 April al had plaats gevonden en ik nog geen steek verder was. Assistent begreep me volkomen en beloofde me dat te doen. Hulde aan de assistent want na 5 minuten werd ik al door de chirurg zelf gebeld!
Deze gaf aan het ook erg vervelend te vinden maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr..ze gaf me hoop! Want ze zei dat de radioloog en iedereen van dat team waarmee alles besproken word, het gingen bespreken of die operatie wel nodig was aangezien het een kleine uitzaaiing betreft en de afspraak word verzet naar 14 Mei!
Nou..maak me gek! Helemaal positief was ik want ik heb al zoveel ellende gehoord wat betreft klachten na die operatie, dus het idee dat dat allemaal niet hoefde..werd helemaal blij!
Tot ze na een uurtje weer belde met de mededeling dat ze zich schuldig voelde en ze toch de oncoloog etc..had geraadpleegd om mij toch wat meer informatie te geven i.p.v. nog een week te wachten..wel netjes!

Nou ze had me beter nog even in de hoop kunnen laten leven, want dat was zo'n lekker gevoel..ze zei meteen dat het weefsel te agressief was + m'n leeftijd..dat ze 100% toch die operatie moeten doen & als verrassing krijg ik tijdens die okselkliertoillet ook nog een kastje onder m'n huid geplaatst (port-a-cath) heet dat..zodat ze me tijdens de chemokuren "waar ze snel mee willen beginnen na de operatie", niet continu hoeven aan te prikken en dat de vloeistof van de chemo dan niet zo pijnlijk is..(chemo spuiten ze dan via dat kastje in) omdat ik nog steeds met die amputatiewond en geen goede armfunctie na de operatie heb willen ze het daarmee verzachten pffffffff..lief bedoeld, maar dat kastje moet geplaatst worden bij een spier en ader..dus waar de amputatie heeft plaats gevonden, nou..nee..vriendelijk bedankt..ga daar nog goed over nadenken als je het niet erg vind..
En dan te bedenken dat ik deze blog schrijf na het gezien te hebben van de film stephmom..ik jank nooit maar tijdens deze film werden m'n traanklieren echt in functie gezet..pffffff..ging ook over een moeder met borstkanker die allemaal nog mooie herinneringen vast legde voor haar kids en uiteindelijk overleed..wat een toestand.

Maargoed..volgende week naar de chirurg voor nog meer duidelijkheid en 6 juni naar de oncoloog die me alles gaat uitleggen over de chemo's.

Corrie is dit weekend nog geweest, erg lief!

Om dit verhaal gezellig/positief te eindigen...met iets voor ons heel groots..en bizar dat mensen dit voor je doen...we hebben een nieuwe vaatwasser gekregen van m'n tante en oom....puur om ons te helpen en ik niet opdat gebied afhankelijk ben van het gezin om de afwas te moeten doen...nu niet en vooral niet over een paar weken na de operatie...dat ik weer niks kan doen met die arm..ik kan dat ding met links uitruimen/inruimen/altijd een gladde keuken..zo bizar..M'n tante is samen met Arend een zaterdag wezen kijken, we hebben (omdat dit jaar een lange vakantie er niet in zit) een koelkast + vriezer gekocht en betalen dit volgende maand met het vakantiegeld meteen af aan m'n tante maar de vaatwasser kregen we echt compleet van haar echt bizar...we hebben 100x gezegd dat we zoiets duurs niet aan willen pakken maar ze stond erop en was blij ons te helpen...en vanavond had ze ook weer voor ons allen gekookt..net zoals m'n moeder...vanochtend 9.00 was ze er tot vanavond aan toe..heel de dag heeft ze weer lopen poetsen en soppen en alles blinkt weer...zo van grote waarde...Arend die heel de dag in de weer geweest is..alles zelf inbouwen & alle nieuwe spullen werken! Hoe moet je ooit je echte dankbaarheid tonen naar mensen die zoveel voor je doen..ik zou t niet weten..Kan wel 100x zeggen bedankt..maar het echte gevoel inside of me..is zoveel meer!

Geen opmerkingen: