maandag 13 mei 2013

21 Mei operatie?

De assistente van de anesthesist belde me vanochtend met de mededeling dat ik voor de operatie van 21 Mei niet eerst weer naar de anesthesist moest om mijn medische voorgeschiedenis te bespreken aangezien ik dit een maand eerder al heb gedaan..
OW??? word ik de 21e geopereerd? Fijn dat ik dat ook weet...
Ze schrok en zei meteen dat die datum nog kon veranderen (omdat ik het officieel nog niet kon weten daar ik morgen pas een afspraak heb met de chirurg)...de communicatie in de ziekenhuizen kan ook nog wel wat aan verbeterd worden..maargoed...het zou dus wel m'n 1e wens doen laten uitkomen dat Tamara de 19e een gewone verjaardag heeft, YES! Ik kan al weer veel met die arm en heb dus verder niemand nodig om extra te helpen die dag, gewoon een normale verjaardag zonder toeters en bellen, dus lang leve de assistente die haar mond voorbij sprak! Joke heeft al aangeboden kwarktaart te maken & kippesoep omdat Tamara daar helemaal gek op is!

Vandaag voor 't eerst sinds de operatie een normale dag gedraaid die ik ook had voor m'n operatie heerlijk! Heb zelfs voor 't eerst zelf gekookt zonder hulp (Arend moest alleen maar even de rodekool en aardappels stampen) thats it! Verder alles zelf gedaan van schoonmaken/vegen/boodschappen/vaatwasser uitruimen etc...heerlijk! Nadat we gegeten hadden hebben we ook de boel weer afgeruimd en daarna kon ik weer even plat, licht ging even uit zo gezegd, was echt effe sloosh toen, maar ze pakken me deze "zelfstandige" dag niet meer af!

Daarom is het best vervelend (druk ik me zachtjes uit) dat ik vanaf volgende week weer compleet opnieuw kan beginnen met afhankelijk zijn en weinig kan, juist nu ik in de opbouwende fase ben betreft m'n arm en de wond, kan al zoveel meer dan een week geleden, zo lekker weer zelfstandig bezig zijn zonder hulp te vragen.

Vanochtend was zo lief...ik was al uit bed (want de 2 oudste moesten naar school)...maar Dennis zei..mama ga maar weer even in bed liggen, ik ga je verrassen...ahhhhh..dat kind is 36x de trap opgelopen met koffie, sap, water, sigaretten & vla hahaha..zo'n schattie..toen kwam die naast me liggen en zei.." ja mama..weet je waarom ik dit allemaal doet...toen wees die naar m'n geamputeerde kant, en zei verder niks"..ahhhhhhhh..zo bizar lief voor een kind van 6 jaar..onvoorstelbaar..verder hebben we heerlijk liggen kletsen over van alles en nog wat, was zo gezellig en ook ontroerend.

Heb gister een gezellige moederdag gehad, flink verwend door iedereen!

Maargoed..morgen naar de chirurg..dus morgen kan ik echt pas schrijven waneer de operatie plaats vind etc..

Geen opmerkingen: