dinsdag 1 april 2014

Cardioloog bij Herceptin / mooi aanbod zomervakantie / mammografie over 3 dagen!

M'n vriendinnenavond gehad, heerlijk, met z'n 3-en lachen/huilen..maakt niet uit.. we zijn er voor elkaar, goud waard!


Bij de cardioloog geweest, m'n hartfunctie is in zijn totaliteit maar met 3% afgenomen, is niks eigenlijk, dus hij maakt zich geen zorgen en gaf aan dat de kans klein is dat ik nog hartproblemen zou krijgen zolang ik de Herceptin nog gebruik, super!
M'n bloeddruk is keurig alleen m'n hartslag is te hoog, zag de cardioloog ook aan de statistieken omdat bij elke kuur alles gemeten word..maar dat komt volgens hem door m'n manier van leven en gaf aan meer rust te nemen (maar daar heb ik geen tijd voor hahahaha)..hij zei..je mooie bloeddruk past niet bij je hartslag..puur inspanning..maargoed..hij was positief, helemaal goed! Ik ben toch zo blij dat het allemaal goed is want ik leid niet echt een supergezond leven..ik rook/drink/laat naar bed-vroeg weer op etc..maar zowel hart/longen/lever tiptop in orde..ongelofelijk maar waar!


Even weer wat anders..verleden week werd ik gebeld door Cootje..ze vroeg eerst hoe het met me ging en bedankte me voor de kaarten die ik had gestuurd i.v.m. Pauls overlijden, daarna kwam ze met een voorstel..waar ik echt geen woorden voor had..zo lief en ontroerend..wist gewoon niet wat ik moest zeggen..i.o.m Marian(haar dochter) boden ze ons aan dat we in de zomervakantie 3 weken lang gebruik mochten maken van hun "stekkie" aan de Waal in Rijsoord..waar Paul ook zo vaak kwam, een mooi stukje land waar een "soort pipowagen"  opstaat met daarin een keukentje/koelkast/wc/bedbank & een stuk grond erbij met daarbij een barbeque, grote eettafel, vlonder met een picknicktafel direct aan de Waal!! Te bizar voor woorden dat ze ons dat aanbied..Op de vraag hoe ze erop kwam om ons dat aan te bieden gaf ze aan dat ze me zo dapper vond hoe ik omgaat met die borstkanker, dat ze het waardeerde dat ik er meteen voor m'n tante(goede vrienden van hun) en oom was toen ze gingen verhuizen, hoe ik me moeder heb geholpen met de verhuizing ondanks m'n kuren etc..hoe ze m'n kaartjes waardeerde sinds Pauls overlijden met kerst en z'n sterfdag etc...poehee...voor mij allemaal logische/menselijke dingen en dat dan zo gewaardeerd word door iemand waar ik verder nooit contact mee heb vind ik echt bizar gewoon..ben niet snel ontroerd maar toen wel!


Kortom..afgelopen zaterdag zijn we met het hele gezin wezen kijken, echt super! Wat een mooie plek! Direct aan de Waal..3 stappen vanuit de "pipowagen" en je ligt in de Waal..de kinderen vonden het helemaal leuk en kunnen niet wachten tot het Augustus is! We hebben al gezegd...als we er blijven slapen nemen we de tent mee..kunnen de kids daarin slapen(vinden ze helemaal leuk) & we krijgen zelfs een motorbootje erbij, dus kunnen we lekker varen, zo'n mooi gebaar..het gaat niet eens om de prachtige plek..maar puur dat mensen je waarderen om wie je bent, maak je weinig tot zelden mee! Ik ben niet echt een " allemansvriend" ..dus dit is voor mij echt bijzonder! Vooral omdat het hun plekkie was/is voor Paul/Marian & Cootje..en nu mogen wij daar deel van uitmaken..


Nadat we daar zijn wezen kijken waren we toch in Rijsoord dus zijn we gezellig met z'n 5-en uit eten geweest in de Theetuin, heerlijk gegeten en was gezellig! Ik wilde graag weer iets doen met z'n 5-en..dussssssss..2 vliegen in 1 klap!


,t weekend hebben we m'n moeders oude huis en schuur echt leeg gemaakt, de voortuin netjes opgeknapt, ligt er weer keurig bij, lekker buiten gezeten met dit heerlijke weer, Arend heeft het grote konijnenhok afgebroken omdat we de achtertuin ook netjes willen maken, we hebben nog 1 jonkie die "weg moet", dus als je hem wil(mannetjeskonijn)..mail me.., dan kunnen we in de loop der tijd..de overkapping maken, soort verandastyle met heater..dat je altijd buiten kan zitten, heerlijk!


Vandaag met m'n moeder nog een paar kleine dingetjes gekocht voor in d'r nieuwe huis en verder is ze tot vanavond toe gebleven, lekker blijven eten hier, helemaal gezellig! Kinderen vonden het superleuk dat oma weer bleef eten sinds lange tijd, was een vrolijke stemming hier!


Sinds m'n laatse blog toch weer een hoop beleefd..in een week tijd..het leven is om te leven, leef!


As. vrijdag heb ik een mammografie en direct daarna een afspraak met de chirurg..wel spannend..hopelijk is er niks te vinden in mijn "enige borst die ik nog heb" ! We wachten maar weer af!


Carpe Diem!







Geen opmerkingen: