woensdag 16 april 2014

Gewrichspijn & zenuwpijn aan voeten dankzij de herceptin, maarja..zijn ergere dingen :-)

Verleden week weer de Herceptinkuur gehad..voor het laatst op de vertrouwde afdeling want de volgende keer is het in het "nieuwe gedeelte", ben benieuwd.
2 dagen voor de kuur heb ik weinig last van m'n gewrichten maar zodra je daarna de stoel afstapt, zodra de kuur is ingelopen is het weer raak & pijnlijk, door m'n gehele lichaam, zelfs tot de kleine gewrichtjes in m'n handen. De zenuwuiteinden van m'n voeten beginnen ook weer op te spelen..beetje jammer..ging juist zo goed, maarja..zijn ergere dingen in de wereld moet je maar denken.
De volgende kuur..over 2 weken..vind ik erg spannend want dan nemen ze me via de porto-cath (omdat ze veel bloedbuisjes nodig hebben)..bloed af..om te kijken of er nog markers (kankercellen) in m'n bloed te zien zijn..erg spannend..eerst heb je vechtlust en zit je in de overlevingsmodus en nu moet je afwachten of het aangeslagen hebt al die 16 chemo's en Herceptin tot nu toe. Het leven is niet vanzelfsprekend weten we maar al te goed. Ook heb ik over 3 weken een botscan om te kijken of ik geen botontkalking heb gekregen door de hormoontabletten & versnelde overgang..word een spannende maand! Ook veel terugkijken doe ik..valt me op van mezelf.....over 3 dagen is het al een jaar geleden dat ik m'n borstamputatie had..zo snel gaat de tijd..al een jaar lang bezig met borstkanker..pffffff heb wel wat beters te doen hahahaha


Kinderen hebben de rapportbespreking gehad! Alle 3 toppers!!!!! Keurig, ze doen het alemaal goed op school, mooie rapporten zonder onvoldoendes! Zo trots! Vanavond m'n laatste ouderavondgesprek gehad op de Gemini van Tamara.ze begon met LWOO/ toen basis-kader en nu gaat ze naar Kader..ongelofelijk..ben zo trots op alle 3!
Enige jammere is dat Tamara zondagavond werd opgebeld met het nieuws dat ze niet meer terug hoefde te komen als afwashulp omdat ze niet tot sluitingstijd kon werken, we hadden afgesproken..weken geleden dat ze tot 22.30 kon werken i.v.m. school etc..maar dat beviel hun toch niet omdat er dan werk bleef liggen..ze is 14! Stelletje randdebielen daar bij de Bardot, neem dan iemand aan van 18..die daar geen last van heb..tot laat werken en dan 's ochtends vroeg weer op om naar school te gaan..dat kind heb weken lang keihard gewerkt, complimentjes gekregen etc..en dan door de telefoon haar de " zak geven" ..zal er verder niet over "uitwijden", om het netjes te houden hahaha! Dus ze is weer druk op zoek naar een ander baantje.




Verder weinig spectaculairs mee gemaakt..'t leven gaat z'n gangetje, ik ben een denker....soms vermoeiend...als het dan teveel chaos in m'n hoofd word zet ik een lekker nummer op..word ik rustig van..of zoals nu..lekker even een blog schrijven/typen.word ik ook rustig van in m'n hoofd, even alles van je afschrijven..heerlijk!









Geen opmerkingen: