woensdag 29 januari 2014

Van alles en nog wat...markers in je bloed / geen zin in intimiteit door hormoonpillen / hormoonkuur etc..

Zo...daar ben ik weer..effe lekker "schrijven/typen"..

Heb veel begrip gekregen n.a.v.  mijn vorige blog, vind ik fijn want wil niet ondankbaar overkomen!

Afgelopen week ging goed, je went aan dit krakkemikkie lichaam..het blijft vervelend, 24/7 gewrichtspijn/spierpijn...maar ik denk maar continu..'er zijn wel ergere dingen in de wereld', dus gaan we maar gewoon door! Na het avondeten even een uur plat liggen op de bank, niet slapen..maar puur plat liggen...en dan gaat 't weer! Ben al 2x van de week van en naar school gelopen, is echt een eind als je lichaam tegenwerkt, maarrrrrrr...ging redelijk en is goed voor m'n conditie-opbouw!

Voor m'n verjaardag krijg ik van Arend een nieuwe fiets, gaan we van de week uitzoeken, want ik mis het zo erg dat fietsen, dus dat ga ik van de week na een half jaar(!?) weer proberen! M'n heupen zijn er het slechtst aan toe..dus ik hoop echt dat het gaat..ook qua conditie..spannend! Dan kunnen Dennis en ik weer gewoon met de fiets naar school i.p.v. 4x op een dag in de auto stappen voor zo'n klein stukje..

Betreft de kinderen wordt het ook spannend komende week want Reiley heeft een sollicitatiegesprek in Reyerheem en Tamara voor een bijbaantje(want ze is de kranten zat) bij Bas v/d Heyden..dus spannend! Ik heb al tegen Tamara gezegd dat ze (als ze aangenomen word bij de Bas) de kranten niet hoeft op te zeggen en dat ik dan die wijken overneem, is voor mij dan ook weer een zakcentje en goed voor m'n conditie! Is wel bijna 4 uur lang op de woensdag maar dat splits ik dan wel op, lukt me niet achter elkaar.
Met Dennis gaat het ook goed, maakt af en toe nog steeds tekeningen met de tekst erop 'mama ik hoop dat je snel beter bent' maar hij ziet ziet zelf ook dat het beter gaat, dat m'n haar en wenkbrauwen weer gaan groeien en hij is erg zorgzaam..als tie ziet dat ik een zware tas boodschappen hebt, wilt tie het voor me gaan tillen..ahhhh..zo lief voor een 7 jarige!
Arend is weer aan z'n werkweek begonnen en is klaar bij m'n moeder, alles gewit/gesaust/behangen en de waterleiding voor de nieuwe keuken gemaakt..heerlijk..een man met "gouden handen"! Reiley geholpen met z'n fiets te maken..Tammy met d'r wiskunde..stoeien met Dennis..Toppertje! Morgen gaat tie een deur van van marktplaats halen om het beneden dicht te maken..alle rook/warmte trekt door naar boven..nu ist sloosh..heerlijk..en dan alles hier thuis witten en ik ga verven en 1 muur sausen..helemaal leuk!
Alles gaat weer opknappen..word ik blij van!

Een vrijdag ga ik weer naar de oncoloog..m'n bloed moet dan ook weer geprikt worden..en dan testen ze het ook op " markers" waaraan ze kunnen zien of er weer kankercellen aanwezig zijn in je bloed..wel spannend maar zal wel goed zijn..Ook ga ik vragen of ik weer gevoel krijg als vrouw...dit onderwerp word nooit besproken in blogs maar is wel heel belangrijk..de meeste schamen zich ervoor om het op te schrijven..maar door En de afgelopen maanden de chemo en nu..die hormoonpillen die ik slik..is al m'n  intimiteitsgevoel..'om het maar netjes te zeggen'..weg! Ik ben gewoon een wandelende koelkast..dus hopelijk is dat van korte duur(ahum..duurd al bijna een half jaar..achhhhh..arme Arend)..want dat vind ik echt een groot probleem, ik wil gewoon weer op en top vrouw zijn, maar ik heb het gevoel..lichamelijk en hormonaal gevoelsdood te zijn..is een groot probleem wat erbij komt kijken vind ik, een onderschat probleem, Arend heeft hier alle begrip voor..maar ik niet!

Nou mensen...geniet van het leven, dit was weer even mijn verhaal, heerlijk om zo'n online dagboek bij te houden, 'het van je af' schrijven helpt, ik vraag me zo vaak af waarom ik toch zo sterk ben gebleven de afgelopen tijd..naar mijn inziens komt dat gewoon door het " gewone leven"  door te leiden en dan af en toe lekker alles van je afschrijven!

Carpe Diem!


Geen opmerkingen: