maandag 20 januari 2014

'' Laat me '' / einzelganger / gewoon mezelf zijn../ oude ritme




De titel van dit bericht zegt het al..ik wil m'n leven zoals ik voor de borstkanker had..weer herbeleven! Gewoon m'n oude ritme weer oppakken!

M'n ritme oppakken is geen probleem...ben ik al mee bezig..maar ik heb tot nu toe...al 10 maanden lang...(probeer het jezelf eens in te denken)..elke week visite/aanloop...en JA..ben zeker vreselijk dankbaar voor iedereen die bij me langs is geweest, zal ik ook nooit en te nimmer vergeten...en voelde me daar erg door gesteund..maar nu wil ik echt even mijn eigen leven terug..ik hoor het bijna mensen denken.."goh..ze heeft het ergste achter de rug en heeft ze niemand meer nodig" neeeeeee...is niet waar...maar ik wil weer een gewoon leven zoals ik voorheen leefde...beetje einzelganger, erg op mezelf..m'n eigen dingen doen in m'n eigen ritme..dat heb ik juist zo erg gemist..m'n eigen simpele leventje draaien..nu kan dat weer omdat die chemo's voorbij zijn..maar 26 November was ik klaar met de chemo..daarna nog wel klachten gehad..toen de drukke maand December...3 januari m'n moeder de sleutel van het nieuwe huis gekregen..dat loopt voorspoedig nu en nu wil ik m'n " oude leventje"  weer oppakken, ik heb de afgelopen weken al een paar maal geprobeerd dit uit te leggen aan mensen die langs wilde komen, op een nette, doch eerlijke manier, maar je hebt toch het gevoel mensen te kwetsen..maarja..'t leven is tekort om niet eerlijk te zijn...ik wil gewoon mezelf weer zijn, ik werk tegenwoordig met doelen voor mezelf..werkt prima!
Elke dag doe ik iets nuttigs, het huis is op het kleine kamertje na helemaal schoon/netjes/uitgeruimd, voor m'n moeder paar zaakjes geregeld, en als ik het kleine kamertje op orde heb en allerlei laatjes en papierwerk heb uitgespit..heb ik rust ik m'n hoofd en kan ik me weer 100% op de winkel storten. Zodat ik de financien op orde heb en weer goed m'n eigen geld verdiend i.p.v. al maanden lang op 1 salaris te leven.

Arend zegt zelf..'Bianc..je moet eens een dagje rust nemen'..uhhhhhhh..nee dank je..voel ik me niet lekker bij...vroeg uit bed, je nuttig maken, ik kook (op de woensdag na) weer elke dag voor het gezin, 's avonds heerlijk bankhangen, laat naar bed..genieten van de avonden..heb nu livestream van Utopia..helemaal leuk! Heerlijk m'n eigen dingen! Ik eet elke dag m'n vitaminepillen/hormoonpillen, loop elke dag heen/weer naar de Bas..voel me goed..genoeg energie, m'n conditie word steeds beter..haal netjes om de 3 weken m'n kuur op de chemoafdeling, wil binnenkort weer proberen te fietsen..elke avond even een uur plat omdat m'n gewrichten afgebrand zijn na zulke dagen...maar dat geeft niet..ik heb weer m'n eigen ritme..daar voel ik met het gelukkigst bij..op mijn einzelganger-manier. Arend en ik zijn gelukkig met elkaar..de kinderen zijn happy en doen het goed allemaal op school en hebben ieder hun eigen ding, met m'n familie/vriendinnen gaat alles goed..heerlijk!
De 31e moet ik weer naar de oncoloog...de borstkanker toestand speelt echt nog wel door, ook geestelijk, maar laat niet me leven erdoor beheersen..is het leven veels te kort voor, tuurlijk ben ik wel eens bang voor uitzaaiingen etc..en dat het over 2 jaar alsnog afgelopen kan zijn..maar daar hou ik me niet teveel mee bezig..het leven moet niet uit angst bestaan maar uit LEVEN op je Eigen manier..is goud waard. 2 Februari ben ik jarig..twijfelde om het nu wel te houden..maar ik heb besloten m'n verjaardag niet te houden (wat ik de afgelopen jaren ook al niet deed) en het geld in opknappen te gebruiken, Lekker de woonkamer witten..daar hoef ik me dan ook niet meer aan te irriteren aan de bruine muren en plafond.

Vanochtend waren m'n vriendinnen nog hier..heerlijk gelachen met elkaar..lekker gepraat, heb bovenstaande ook gezegd, maar ze kennen mij 100% en begrijpen het ook volkomen, schatties zijn het!

Dus wil niemand voor het hoofd stoten met deze blog..plaats jezelf maar eens in deze situatie..10 maanden lang visite..dan snap je het misschien..het nummer van Ramses Shaffie van 100 jaar geleden past nu erg bij mij en zing ik ook geregeld.."""""""laat me..laat me..laat mij m'n eigen gang maar gaan"""""""..want..zo heb ik altijd geleefd..dus neem het me niet kwalijk dat ik nu weer zo wil leven..Ik laat me leven niet leiden door deze periode..ik ben er geestelijk nog sterker van geworden en nu ga ik weer door! Zoals ik 10 maanden geleden begon aan dit avontuur..toen zei ik " ik laat me niet klein krijgen"...is ook niet gebeurd..integendeel!

Geen opmerkingen: