donderdag 16 januari 2014

Herceptinkuur/lotgenoten/gewrichtspijn & conditie na de chemo

Afgelopen dinsdag m'n Herceptinkuur weer gehad. Teuna (waarmee ik in het ziekenhuis gelegen heb, die ook borstkanker had) is speciaal voor mij naar het ziekenhuis gekomen tijdens de kuur..om even bij te praten, was erg lief! Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vond om met haar te praten omdat ze dezelfde denkwijze als ik heeft gekregen door het "borstkanker avontuur". Zoals al eerder gezegd..alleen als je hetzelfde meemaakt/meegemaakt hebt, snap je dat gevoel van bewustwording en laconieker worden en het Carpe Diem gevoel. Dus Teuna, via deze blog..nog bedankt dat je langskwam! Supersterke/zelfbewuste vrouw ben je geworden ondanks alle tegenslagen!

Betreft mezelf..m'n conditie gaat echt vooruit..en dat allemaal door dat "kleine stukje" lopen elke dag(naar de Bas v/d Heyden), wat ik mezelf ook verplicht..
Enkele weken terug moest ik halverwege nog stoppen, nu loop ik het triomfantelijk heen/weer, zonder als een 'hijgend paard' weer binnen te komen. Dus hopelijk kan ik binnenkort weer fietsen! Dat mis ik echt..al een half jaar lang ofzo..niet meer gefietst, terwijl ik eerst alles deed op de fiets..maarrrrrrr..dat ga ik binnenkort weer proberen! Helemaal leuk!

De gewrichtspijnen zijn 's avonds op z'n heftigst..moet ik ook echt languit op de bank omdat gewoon zitten echt pijnlijk is..als ik dan een half uur plat heb gelegen gaat 't wel weer..ondanks dat je het continu voelt, maargoed..nog elke dag geniet van het feit dat m'n mond niet meer kapot is..de zenuwpijn aan m'n voeten is ook sterk afgenomen, heel af en toe nog eens..dus ik mag niet klagen!
Lachen om mezelf als ik onder de douche staat en dat 'beetje haar op m;n hoofd'  gaat wassen met shampoo, opmaken duurd iets korter omdat ik weer ienieminie wimpers heb..toch leuk! Het enige nadeel is dat het haar niet alleen maar weer op m'n hoofd en gezicht gaat groeien maar overal weer........................................................beetje jammer!
De hormoonpillen ondervind ik weinig hinder van..alleen de opvliegers...eerst een dekbed over je lichaam vanwege extreme kou en 10 seconde later alles uit en met je hoofd uit een raam hangen vanwege de enorme hitte..maar dat zijn geen ernstige dingen..dus geen probleem!

Heb van de week voor alle 3 de kids weer online een fotoboek gemaakt..zodat hun fotoboeken 'up to date' zijn..ook de foto's van mij met m'n jaren 80 kapsel erin verwerkt en een foto erin gedaan dat ik kaal was..en een tekst erbij hoe ze ermee omgingen..zodat we dit gebeuren niet wegstoppen maar dat ze later als ze ouder zijn, kunnen zeggen..het is een rotziekte maar zijn er goed mee omgegaan, ze hebben me tenslotte bijna 7 maanden tot nu toe kaal gezien dus hoort er ook bij! Ben al erg opgelucht dat de fotoboeken klaar zijn..ik wilde dat al lange tijd doen..maar om rust in m'n hoofd te krijgen heb ik dat van de week allemaal zitten doen voor 3 kinderen..heeft me wat uurtjes gekost maar veel voldoening ervan..het enige waar je als moeder toch overnadenkt is hun toekomst..en dan soms het gekke idee van...'mocht er iets met me gebeuren'..dan hebben ze toch weer mooie herinneringen aan dat fotoboek die ik in elkaar gezet heb! Het huis heb ik op het kleine kamertje na..helemaal schoongemaakt/opgeruimd etc..krijg ik ook rust van in m'n hoofd..heerlijk! Arend gaat rond m'n verjaardag hier beneden alles witten etc...want daar ik irriteer ik me ook mateloos aan, dus krijg steeds meer rust in m'n hoofd..is goud waard!

Met m'n moeder naar de Gamma geweest voor behang uit te zoeken, was toch moeilijker dan gedacht..maar.........toch gelukt..dus alles bij elkaar..loopt dat voorspoedig betreft het nieuwe stekkie van m'n moeder..geen stress of toestanden..Arend gaat morgen daar de woonkamer nog geheel witten, en hoef alleen nog maar te behangen dan 1 kamer, Wilco gaat daarna spachtelpoetsen & Henry helpt mee met de keuken uit elkaar schroeven omdat we die 'oude keuken'  hebben kunnen verkopen via marktplaats..dus met een klein cluppie komen we er wel!

Met de kinderen gaat ook alles goed, gaat allemaal goed op school..leiden lekker hun leven, ben trots op ze...zoals al vaker gezegd in de blogs..omdat we gewoon ons leven doorleven zoals voorheen..is het geen dramatische tijd voor hun..ze vinden het nu juist raar dat ik weer haar krijg...zo gewend zijn ze aan de situatie...Ben trots op dit gezin!!

Maandag komen San en Bettien gezellig weer effe een bakkie prutten, Linda wilde van de week komen, maar toen ging ik met m'n moeder weg dusssssss..topmeiden!

Alvast een fijn weekend allemaal!!

Geen opmerkingen: