dinsdag 4 februari 2014

Bloedonderzoek/verjaardag/Herceptinkuur/stage-gesprek Reiley

Afgelopen vrijdag bij de oncoloog geweest, de markers(of er nog kankercellen aanwezig zijn) in mijn bloed worden de volgende keer onderzocht..is een groot bloedonderzoek en dan halen ze bloed uit mijn porto-cath, nu heb ik het ' standaard' bloedonderzoek gehad en alles was goed, de waardes waren vrijwel weer op het oude niveau als voor de chemo etc..dus helemaal top! M'n gewicht is ook stabiel (59,7 kilo) dus hij was helemaal tevreden! Betreft de intimiteits-toestand(vorige blog)...over gesproken met de oncoloog...veel voorkomend probleem maar moet binnen enkele maanden weer terugkomen, omdat door de chemo je hormoonhuishouding al word stilgelegd en door de hormoonpillen je binnen 24 uur in de overgang bent word alles anders(logisch) ..hoop houden dussssss!
Hij heeft me aangeraden toch Brufen of die vervelende Zaldiar te gaan slikken i.v.m. die gewrichtsklachten, want omdat ik het zowel in de "grote" als "kleine" gewrichten heb, zonder tussenpozen van dagen dat ik er geen last van heb, omdat het 24/7 is, is dat op z'n top betreft de bijwerkingen van de Herceptin, hij gaf aan dat er mensen gestopt zijn met de Herceptin voor deze klachten..nou..ben nie gek..de alternatieven, voor een ander soortgelijk middel voor Herceptin scoren vele malen lager..betreft " kankervrij" zijn, dus ik moet gewoon doorbijten tot Oktober. Hij gaf aan dat als het binnen 5 weken niet veranderd/klachten minder worden, er echt naar een ander middel moet worden gekeken, no way! Herceptin staat echt aangeschreven als " beste levensverlenger" i.v.m. borstkanker, dus zolang m'n hartfunctie het ook toe laat (wat tot nu toe goed is) blijf ik dit gebruiken!

M’n verjaardag was relaxed en gezellig onder de elektrische dekens met de kinderen! Verwarmingsketel was kapot en duurde een paar uur eer ze die kwamen maken..dus met z’n allen onder de elektrische deken..was wel gezellig!

Ontbijt op bed met 4 zingende mensen om me heen en leuke cadeautjes gehad! Zelfgemaakt/supermooi schilderij van Reiley(op school gemaakt tijdens de les kunst, van Dennis m’n boek gehad die ik zo graag wilde hebben ( van Isa Hoes de biografie van Antonie Kamerling) mooie tekeningen van Dennis en Van Tammy een mooi levensverhaal/gedicht en kaarsen en met Arend ga ik een nieuwe fiets uitzoeken van de week. M'n moeder en tante Lenie waren zaterdag al langs geweest. Veel kaartjes gehad, helemaal leuk! Verder met z’n allen en Dimitri pizza besteld..heerlijk relaxed!
 
Maandag/gisteren Reiley's stage/sollicitatiegesprek gehad, ik mocht erbij zijn samen met de stagebegeleider van z'n school, verliep zeer goed, ik heb Reiley (wat hij vreselijk moeilijk vond) echt alleen het woord laten doen en hij mag daar stage lopen!! voor Reyerheem was dit de eerste keer dat ze kinderen met pdd-nos(of kinderen van een zmlk-school) stage lieten lopen, dus voor hun was het ook spannend..ik had hun enkelen maanden geleden al gemaild..alles uitgelegd omtrent Reiley en dat hij echt de kant van zorg opwilde betreft koffie schenken/aandacht voor de oudere mensen en ze stonden er meteen voor open, super! We hebben een rondleiding gehad door heel Reyerheem, hij was erg positief en trots op zichzelf! Waar hij altijd bang voor is geweest(ouder worden/meer verantwoording/werk zoeken/niet in zichzelf geloven, heeft tie nu voor elkaar! hij heeft zelf netjes alle vragen beantwoord, ben zo trots op hem!!!!!!!!! Over 3 weken kan die al beginnen 1x in de week een hele dag, andere 4 dagen op school.
 
Vandaag m'n Herceptinkuur weer gehad, m'n bloeddruk (wat verplicht is 2x tijdens deze kuur te meten) was wel gestegen, maar nog steeds in orde! Veel zusters gesproken vandaag die allemaal even een praatje kwamen maken (ze zijn allemaal onderverdeeld op de afdeling & dagbehandeling, omdat ze de chemoafdeling aant verbouwen zijn) .dus was gezellie, je krijgt echt een "soort band" met de meeste zusters na al die maanden, toppertjes zijn het..heb veel respect voor ze! Altijd vriendelijk/aardig/belangstelling. Ik had ingecalculeerd lekker die uurtjes in m'n boek te lezen, kwam weinig van, maar de tijd vloog voorbij. 16.30 was ik pas thuis en Arend & Reiley waren samen druk bezig met de deur te maken onderaan de trap, superleuk! En weer een leuk staaltje denkwerk van Arend zoals tie het gemaakt heeft, je merkt ondanks dat er nog een gat zit..nu al dat het warmer blijft in de woonkamer en frisser op de bovenverdiepingen, toppie, hadden we eerder moeten doen! Maar als je de jaarafrekening van de NUON krijgt..937 euro bijbetalen(!?!?) dan ga je wel nadenken op besparen, jarenlang is de warmte vanuit de woonkamer naar boven gegaan door het open trappengat..nu ist sloosh..morgen is ws. heel de constructie klaar! En dan alles nog in z'n geheel verven, word mooi! We zijn nog wel een tijdje bezig eer alles naar wens is hier beneden, betreft opknappen, maar komt goed! Als het trappengat maar klaar is..scheelt al enorm!
Morgen ga ik met Dennis z'n klas naar de Rijsoordse molen ( heb beloofd te rijden voor de klas) ...maar heb stiekum zin in een rustig ochtendje, even tijd voor mezelf..maarja..dat komt wel weer!
 

Geen opmerkingen: