maandag 10 februari 2014

Het " gewone leven" ...

Weer een week voorbij..wat gaat de tijd toch snel..te snel!
Afgelopen week ben ik samen met Arend naar Vlasblom geweest en een fiets uitgezocht! Superstoere zwarte omafiets met een mand voorop, helemaal leuk! Heb even een stukje erop gefietst..viel tegen, helaas..m'n heupen waren erg pijnlijk tijdens het fietsen maar dat mag "de pret niet drukken"! Over ongeveer 2 weken kan ik hem ophalen, hopelijk gaat het dan beter! Tijdens het fietsen beweeg je natuurlijk heel die heupkom en daar zit bij mij precies de zwakste/pijnlijkste plek, maarja..komt goed in de loop der tijd..heb er zoveel zin in..weer heerlijk fietsen!

Het trappengat is helemaal dicht en klaar, wat een verschil! Zodra je de deur open doet naar boven voel je kou, maar vooral..boven is het nu fris, geen rook/warmte meer...en beneden blijft het heerlijk warm..hadden we het maar jaren eerder gedaan!
Alles staat nu in de grondverf en vandaag heb ik de helft van de trap in de grondverf gezet, zo leuk...langzaam aan de boel op te knappen! De deur/trappengat is Arend z'n project..de trap mijn project..eindelijk ben ik eens met iets " zichtbaars"  bezig..het huishouden doen etc..ziet niemand..doelloos werk..maar dit is zichtbaar!
M;n moeder had betreft kleur voor de spachtelpoets een miscommunicatie met m'n neef (beige muren)..Dat heeft Arend vanochtendvroeg(!?) weer helemaal wit gemaakt, morgen komen ze in het nieuwe huis van m'n moeder alle gordijnen ophangen, vloerbedekking leggen etc...dus op de spullen verhuizen en nieuwe keuken plaatsen na..is het klaar!

Afgelopen zaterdag was de verjaardag van ome Leen..'s avonds..aangezien ik 's avonds languit op de bank moet liggen i.v.m. die gewrichten had ik maar brufen genomen om de avond door te komen, ging goed! Het " in de overgang zijn" blijft vreemd..ijskoud/superwarm, opletten op wisselende stemmingen etc..
M'n wimpers/wenkbrauwen/haar groeit ook gestaag door..zal zo blij zijn als ik geen hoofddoek meer op hoef.
Verder leeft de borstkanker niet echt meer..hier in huis..ze zien dat ik alles doet..alleen 's avonds op de bank lig, word nog weinig over gepraat, alleen dat m'n haar weer gaat groeien is interessant voor iedereen. Volgende maand is het al een jaar geleden dat het geconstateerd werd..en nu leven we weer in het ' gewone ritme" wel raar soms.

Geen opmerkingen: