donderdag 27 februari 2014

Geen borstprothese door "eigen risico" bijdrage!

Laat ik beginnen met vertellen hoe blij ik ben dat onze woonkamer al aardig opgeknapt is, we zijn er nog lang niet maar beetje bij beetje word het netjes, Arend heeft alles gewit en een mooi projectje gemaakt met ledlampjes erom heen, erg sfeervol, ik heb het gehele trappengat klaar..3x in de grondverf/2x afgelakt..van zwart naar wit..ja..dat gaat niet zomaar..maarrrr erg mooi! Ik had teveel op het behang gekliederd dus ook het behang maar afgehaald en we hadden een paarse paal/steunpilaar in de woonkamer..die ben ik nu ook wit aant maken, kortom..verleden week was het echt..'s ochtends vroeg uit bed, even m'n dingen doen en dan meteen weer de verfpot open..


Aan energie ontbreekt het me niet..uitslapen doe ik niet aan..zonde van m'n tijd en lang op bed liggen met dit lichaam is toch niet te doen...ben van 's ochtends tot het avondeten bezig. Ook doe ik 's woensdags met Tamara de kranten, ieder bijna 1,5 uur lang lopen, maar is ook niet erg..zo verdien ik er ook nog wat bij en lekker in de frisse buitenlucht! 's Avonds is het sloosh en moet ik (nog steeds) plat op de bank om die heupen rust te geven.
M'n nieuwe fiets heb ik ook binnen, heerlijk! Superstoer is tie en fietst heerlijk! Was weer even wennen natuurlijk en de 1e minuten pijnlijk maar daarna gaat 't steeds beter! Dennis is superblij, we gaan weer heerlijk op de fiets naar school!
Met m'n moeder en alle 3 de kids wezen shoppen, lampen en een boxspring gekocht voor m'n moeder en ik ben zelf bij de opnieuw en co (kringloopwinkel) geslaagd voor een " vakkenkast/sidetable" was ik al naar op zoek via marktplaats maar toen ik het daar zag staan dacht ik..die moet ik hebben! 20 euro..prachtig..budgetshoppen! Arend heeft hem voor me opgehaald..nu moet eerst de muur nog geverfd worden waar die tegenaan moet..komt goed. We zijn ook al aant kijken voor een nieuwe vloer, onze grootste wens, maar dat is een duur project, dus we doen het maar stapje voor stapje, want dankzij die leuke betalingsregeling met de Nuon, moeten we echt stap voor stap..met veel geduld..de woonkamer aanpakken. De afgelopen dagen hebben we ook niks kunnen doen want het geld voor extra dingen was op hahahahaha..we zijn gelukkig nuchter en simpel met dat soort dingen..maar af en toe denk je wel eens.."stond Gaston van de postcodeloterij hier maar voor de deur" een miljoen hoeven we niet te hebben maar een paar duizend euro zou leuk zijn..dan kunnen we alles in 1x aanpakken in huis..maarja..als je maar gezond ben..is je grootste rijkdom..maar weer relativeren!


Reiley heeft van de week z'n 1e keer stage gehad in Reyerheem, hij vond het leuk en hij loopt ook nog z'n folderwijk, Tamara werkt sinds 2 weken als afwashulp in een restaurant, ze vind het helemaal leuk en verdiend zo lekker d'r eigen centen..en de krantenwijk en de afwashulp..trots op ze! Zoals we zelf opgevoed zijn..werken voor je centen..en we hebben dat toch kunnen over brengen op de kinderen..super! i.p.v. de handen ophouden..zelf voor je eigen centen werken, zo leren ze met geld omgaan en kunnen ze doen wat ze willen, Reiley spaart voor een nieuwe seizoenskaart voor Feyenoord en Tamara doet veel met vriendinnen en is kledingverslaafd dus..doen ze dat van hun zelfverdiende centen. Dennis kan ook goed met geld omgaan en heeft ook al een hoop gespaard van z'n zakgeld etc....hij zegt zelf nu al aant sparen te zijn om later in een villa te kunnen wonen met een stoere auto voor de deur..lache toch! Reiley en Tamara hadden beide goede rapporten, van Dennis komt binnen 2 weken ws..3 kanjers zijn het!!


Ome Leen en tante Lenie hebben afgelopen woensdag ons voor de laatste keer eten gebracht...(ik had verleden jaar decemer al aangegeven dat het niet meer nodig was)..maar nu hebben ze het pas voor de laatste keer gedaan..Sinds verleden jaar april(!!?) zijn ze ermee begonnen tot nu!! Bijna 11 maanden lang elke week op woensdag...2 tassen vol..met kokend hete pannen met aardappels/groente/2 soorten vlees/toetjes/komkommersalade..echt bizar...zolang volgehouden omdat te doen voor ons...echt een diepe buiging! Topmensen! Zelfs de kinderen vinden het jammer dat het nu gestopt is omdat ze zo goed/lekker konden koken..zegt genoeg...echt respect!


Als laatste..gister mijn Herceptinkuur weer gehad en een hartecho/hartfilmpje..De herceptinkuur mag in een uur per infuus "inlopen", bij mij duurde dat altijd 1,5 uur...de zusters vroegen zich al af..waarom dat half uur langer..dus deden ze het in een uur..pfffffffffffffff..toen ik de stoel afging waren heel m'n gewrichten weer aan " gort"..doodmoe was ik..wat ik al in tijden niet was geweest, was echt even heavy..daarna moest ik nog die hartfunctieonderzoeken doen..toen ik thuis kwam was het helemaal " op" ...Arend heeft de boodschappen/kranten/was etc...allemaal gedaan want ik ben op de bank gaan liggen als een dood vogeltje..dus de volgende keer geven ze die kuur maar weer lekker in 1,5 uur..wat een toestand..


Oja..toch nog 1 ding...die speciale borstprothese die ik ' eindelijk"  mocht laten aanmeten..gaat niet door..heb contact gehad met CZ..eerst gaat m'n eigen risico in werking ( 360 euro) en daarna krijg ik het pas vergoed..aangezien ik geen 360 euro heb..blijf ik het maar lekker doen met de opvulprothese bh van de Hema...triest toch..elke maand netjes je premie betalen en voor zulke dingen moet je veel eigen geld hebben..behalve als je uit een vreemd land hierheen komt..dan krijg je alles, uitkering. schotelantenne op je dak etc...en ik wil gewoon weer een beetje vrouw zijn met een prothese bh en het kost je zowiezo 360 euro..ongelofelijk..maarja..zijn ergere dingen in de wereld zeg ik dan maar...


De oncoloog belt me volgende week betreft de uitslag van het hartfilmpje/hartecho..ben benieuwd!
Carpe Diem!

Geen opmerkingen: