vrijdag 6 december 2013

Start Herceptin / hormoonkuur, zonder chemo!

Zo..daar ben ik weer..
Maandag ben ik gebeld i.v.m. de uitslag van de hartecho en hartfilmpje, zag er keurig uit, scoorde 65%, is dus goed! Mag niet onder de 50% komen, dus helemaal blij!

Dinsdag samen met Arend naar het ziekenhuis gegaan..bloed geprikt & daarna naar de dagbehandeling gegaan. Voor en na de Herceptin m'n bloeddruk & hartslag gemeten, was goed. Tijdens het inlopen van de Herceptin kreeg ik iets druk op m'n borst, is gewoon een bijwerking, maar werd na de kuur wel langer gespoeld met zoutoplossing.
Toen de zuster doorvroeg over de zenuwpijnen, verleden weekend zei ze dat ik daar medicijnen voor had moeten krijgen en dat die klachten echt moeten verminderen anders moet ik eerder naar de oncoloog. Maar zoals verleden weekend heb ik het gelukkig niet meer, alleen m'n vingertoppen zijn nog niet helemaal "de oude", maar dat heeft gewoon tijd nodig..m'n voeten voel ik alleen heel goed als ik veel gedaan heb en als ik onder de douche staat..maarja..dat komt allemaal wel weer goed! De zuster zei ook dat dit kwam ondat de wekelijkse chemo gaat ' stapelen" in je bloed, dus de klachten worden per kuur heftiger. uiteindelijk zijn dan je zenuwuiteinden aan de beurt en duurd dus ook even eer die chemo uit je lichaam is..dus we wachten af..maarrrrrrrrrrrrrrrrrr....zo heerlijk..geen chemo meer..heb vanavond sinds lange tijd patat op met zout! Lang geleden! M'n mond is nog lang niet zoals het wezen moet..maar voor 't eerst sinds een half jaar is die niet meer helemaal kapot, alleen wat rauwig/zeer gevoelig!!!!! Onbetaalbaar..en ben me er terdege van bewust, wat een rijkdom!
M'n moeder kwam eten brengen, de buren hebben tussen de middag op Dennis gepast en pannekoeken gemaakt, supermensen allemaal hoor..om ons heen!

Betreft de Herceptin. 1e en 2e dag weinig klachten, vanaf gister veel gewrichts,-spierpijnen, maar dat kan ik hebben, dus mag niet klagen! Hele drukke dagen gehad i.v.m. sinterklaas, vandaag was helemaal bizar..vanaf vanochtend vroeg tot vanavond 21.00(!?) bezig geweest met de kerstinrichting / ramen versieren, tussendoor kwam Sandra ook nog gezellig even een bakkie doen, telefoontjes gehad, Arend heb gelukkig de boodschappen gedaan en eten gemaakt en vanavond met z'n allen de kerstboom opgetuigd, Dennis heeft me goed geholpen met de ramen..hij mocht de keukenramen versieren met sneeuw en raamstickers..helemaal leuk vond tie het, de pubers wat minder bij het optuigen van de boom/kerstverlichting uit elkaar halen..het leek meer op die video van 'you tube van Lau en tiny'..zal er verder niet over uitwijden maar er werden woorden gebruikt die niet in de bijbel staan, maar ik heb me wel suf gelachen in ieder geval..
Tuurlijk heb ik weer lopen schelden bij het plaatsen van het rode lint op de ramen als het weer schots en scheef zat etc...maar bij elke keer schelden dacht ik..nee Bianc..wees blij dat je dit mag meemaken en jeje druk kan maken of een rood lint recht zit op je ramen..waar gaat 't over. Bewustwording kwam wel om de hoek kijken hoor..gehele dag..maar geeft niet..is juist goed..zou iedereen eigenlijk moeten hebben, erom lachen als jeje druk maakt om iets simpels/kleins..heerlijk!

Vandaag was echt een vermoeiende dag, was het laatste uurtje vanavond ook echt hersenloos..kon niet eens meer nadenken..alleen maar bezig geweest sinds vanochtend 7.20..soms vraag ik me echt af waar ik die enrgie weghaal..maarja lekker toch..beter dan lui op een stoel zitten.

Sinds vanochtend ook begonnen met de hormoonkuur..heb er 3 dagen mee gewacht omdat ik het eerst niet wilde slikken, zoals eerder beschreven in m'n vorige blog..maar dacht..ik ben geamputeerd/geopereerd/16 chemo's, nu de Herceptin..zal dom zijn als ik dan 1 behandeling niet doet..want hormonen 'voeden' de evt. aanwezige tumoren..dus erg dom als je het niet doet..als je de rest wel hebt gedaan..vandaar..

Morgen nog 1 raam afmaken en dan ist huis kerstklaar!! Supergezellie is het al..helemaal leuk! En Joke, haar moeder en zus komen morgenmiddag nog even een bakkie prutten en Joke zou nog eten maken voor ons..heb gezegd dat het niet meer nodig is nu de chemo's klaar zijn..maar ze wilde het toch doen..wel lekker hoor!!

Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen: