dinsdag 10 december 2013

Bloedneuzen, spierpijn, gewrichtspijn en pijnlijk/dik onderbeen door Herceptin!

Zaterdag is Corrie nog langsgeweest, toen ze net weg wilde gaan kwamen Joke, Rinus, Annie & Nel met een prachtig groot kerststuk!
Was erg gezellig en lief dat ze langs kwamen!
Joke had ook weer een volle tas met heerlijk eten voor 2 dagen!

Zondag voor de laatste keer naar zwemles van Dennis geweest want hij mag eindelijk afzwemmen deze week!!!! Spannend!!!

M'n linker onderbeen zat zondag vol met vocht, flink verdikt en een tintelend/zeurderig gevoel en pijnlijk bij het lopen, aangezien m'n spieren en gewrichten ook flink opspeelden leek ik wel een oude vrouw zoals ik liep, m'n onderbeen heb ik tot gisteravond flink last van gehad en betreft m'n gewrichten en vele bloedneuzen..dat houdt gewoon niet op..beetje irritant maarja..zijn ergere dingen. M'n mond gaat redelijk goed..dat is goud waard en valt de rest van de klachten die ik nu heb..bij in het niet..na een half jaar is m'n mond gewoon niet kapot..ongelofelijk..ben ik me elke dag bewust van!

Afgelopen maandag weer in het ziekenhuis geweest, naar de chirurg voor wondcontrole en naar de mamma-care verpleegkundige voor een armmeting i.v.m. vocht vasthouden n.a.v. m'n 2e operatie dat al m'n lymfe zijn verwijderd uit m'n oksel.
De chirurg was tevreden over de amputatiewond, alleen de huid rondom de wond en rondom m'n gehele oksel zat wat vocht, maar behoefde niet afgetapt te worden, lichaam moet dat zelf zien te verwerken. Hij gaf ook aan dat ik het gedeeltelijk verdoofde gevoel in en rondom m'n oksel niet meer terugkrijgt, dus das lekker..ik mag als ik weer haar krijg onder m'n oksel dit niet meer met een scheermesje doen, alleen met ontharingscreme zonder teveel troep erin omdat ik geen gevoel meer heb is de kans op snijden groot en omdat ik geen lymfe daar meer heb moet ik er alles aan doen om geen wondjes te krijgen aan die gehele arm/oksel..pffff wat een gedoe.
Ik heb ook aangegeven dat als ik volgend jaar klaar ben met kuren ik de andere borst wil laten verwijderen uit voorzorg..hij was daar niet meteen happig op en zei dat amputaie geen garantie is voor nooit geen borstkanker meer..dat was 100% eerlijke/duidelijke taal, over 3 maanden krijg ik een mammografie van de borst en daarna zou die het gesprek met mee aangaan daarover.
De mamma-care verpleegkundige heeft de armmeting gedaan..gehele bovenarm was verdikt..ze gaf aan dat ik wel ter ondersteuning fysio mag krijgen voor speciale massagetechnieken om het vocht sneller af te voeren. Heb gezegd dat ik wel met m'n arm omhoog gaat leggen als ik er last van heb, gedoe allemaal.
Maarrrrrrrrrr...iets heel belangrijks voor mij..ik mag nu wel m'n borstprothese aan laten meten..ze zei..als je eenmaal weet welke periode je het minst last hebt van vocht rondom de wond..kan je zo'n aanmeting laten doen..geen wattenopvulling meer maar een echte prothese in een mooie bh..helemaal leuk!

Vandaag bij m'n moeder geweest, geholpen met adreswijzigingen etc..en ze had lekker eten voor ons klaar staan, super!

Als laatste..de trap hing compleet vol met kaartjes, 8 maanden lang gespaard..vanavond heb ik ze allemaal nog doorgenomen en afgehaald en in een speciale doos gedaan, soort afsluiting, nu kunnen de kerstkaarten daar hangen! Morgen haal ik de slinger weg die Joke met Dennis heeft gemaakt na m'n 1e operatie, ik had toen gezegd..als m'n chemo's klaar zijn..haal ik de slinger er pas af..maandenlang heeft de slinger er gehangen en morgen gaattie eraf..de tijd vliegt!!

Geen opmerkingen: