zaterdag 22 november 2014

Gezocht!! Werkgevers/Bedrijven die het aandurven kinderen met een licht verstandelijke beperking stage te laten lopen met evt. kans op een vaste baan in hun bedrijf!

Gezocht!! Werkgevers/Bedrijven die het aandurven kinderen met een licht verstandelijke beperking stage te laten lopen met evt. kans op een vaste baan in hun bedrijf! Omgeving Ridderkerk
In 1e instantie is deze oproep voor mijn zoon..een nette jongen van 17 jaar met normen en waarden, ziet er verzorgd uit, kan serieus/grappig zijn..maarrrrrr speciaal onderwijs heeft gekregen (nu nog)..omdat hij moeite heeft met leren. Hij wil zo graag van school af en werken voor z’n centen voor z’n toekomst..maar omdat hij extra begeleiding nodig heeft zien de meeste bedrijven ervan af..bij voorbaat al..zonder deze kinderen gezien te hebben..walgelijk gewoon…. Het zijn geen criminelen..het zijn doodgewone mensen, je ziet er aan de buitenkant niets aan..ze hebben alleen wat meer begeleiding/ondersteuning nodig! ik schrijf dit dus niet alleen voor mijn zoon..maar ook voor de andere kinderen die een “ beperking hebben”. Ze willen zo graag meedraaien in deze “ bijzondere” maatschappij..ook deze kinderen willen hun eigen centen verdienen en geen speciale uitkering hoeven te krijgen, waarom krijgen ze dan vrijwel nergens een kans? Terwijl er juist genoeg mensen zijn die te lui zijn om te werken en een uitkering ontvangen..en mijn kind wil werken..maar omdat hij geen diploma’s heeft of enige opleiding heeft genoten schrijven ze hem al af..We maken ons druk om oorlogen/ellende in de wereld..en ik..ik maak me druk en zorgen om mijn kind zijn toekomst ..hij wil wel..maar de bedrijven durven het niet aan..
Zelfs de school waarop hij zit, zit met de “handen in de haren” omdat zo weinig bedrijven deze kinderen een kans willen geven.
Dusssssss..heb jezelf een bedrijf..of ken je iemand die mensen zoekt op LBO niveau of stageplekken wil aanbieden, reageer dan aub ..


Gr. Een bezorgde moeder die hoopvol is dat mensen gaan netwerken of meedenken omtrent deze kwestie.


Suggesties / wil jeje aanmelden als bedrijf die open staat voor deze doelgroep?
Mail dan naar:
slotkoers@upcmail.nl

Geen opmerkingen: