zaterdag 17 mei 2014

Uitslag botscan/botmeting/tumormarkers en......een nieuwe tuin!

Afgelopen week was echt een "race tegen de klok"..maar wel heerlijk!!
M'n moeder belde verleden week op om te zeggen dat we verf etc..konden halen voor de tuin...als cadeau aan ons..ik wilde het eerst niet aannemen maar na een kort gesprekje toch gedaan..m'n wens in vervulling!!
Woensdagochtend had ik al een flink stuk geverfd/muren gesausd..tot het weer in 1x omsloeg en het begon te onweren en keihard regenen......ik zag de verf van de muren aflopen..2 uur lang voor niets staan verven.....maarja..me druk erom maken heeft geen zin en kwam weer met m'n motto " morgen lachen we erom"..kortom..we hebben in 2 dagen tijd(!!!!!!!) de gehele tuin aangepakt..van 'ochtends tot 's avonds toe..echt bizar..maar we wilden hem vandaag klaar hebben i.v.m. het feestje van Tamara..tis ons gelukt!! Alle muren zijn nu mooi lichtgrijs, de poort/schuurdeur zijn geplamuurd en geverfd, er ligt een mooi strookje kunstgras, wandlantaarns/spiegel gepimpt met een spuitbus en vandaag alles opgehangen, planten gehaald bij de bloemenjungle, partytent opgezet,  leuke tafelkleden gehaald, Arend had verleden week al de hoge druk geleend van de buren dus alle tegels schoon etc..echt prachtig! Eindelijk een mooie/nette gezellige tuin, puur genieten, bedankt ma!!!!!
Alle boodschappen in huis gehaald voor morgen, daarna nog macaroni gemaakt..toen wast sloosh.....Sinds de diagnose borstkanker waren dit voor mij de drukste dagen tot nu toe, maar ik ben zo blij met het resultaat, ik hoef me niet meer te schamen voor die tuin..nu ben ik trots hoe die eruit ziet..het was vreselijk veel werk maar we hebben het toch geflikt met z'n tweetjes en de kinderen hebben ook hun steentje bijgedragen door te helpen vandaag.


Ook ben ik gister nog bij de oncoloog geweest(tussen neus en lippen door)..voor de uitslag van de tumormarkertest/bloedbeeld/botscan, ik was erg zenuwachtig..veel naar de wc geweest..had van de week al m'n bezinningsuurtje (wat doe ik als de uitslag negatief etc..) Had me voorgenomen als de uitslag niet goed was het niet tegen de kinderen te zeggen omdat ik niet Tamara's verjaardag wil verzieken..daarbij werd het me even teveel want verleden jaar heb ik alles op alles gezet om te zorgen voor een leuke verjaardag voor Tamara (toen had ik net m'n amputatie achter de rug en een paar dagen na haar verjaardag m'n 2e operatie) en nu een jaar later moest ik weer me vermannen en heb ook niet gezegd tegen hun dat ik uitslagen zou krijgen etc..
Maargoed..m'n algemene bloedbeeld was prachtig zei de oncoloog, de vitamine,-ijzerwaardes/nierfunctie supergoed! Bij de meeste zijn de nierfuncties niet goed meer..hij zei."drink je veel'  ik zeg..ja..overdag rond de 2 liter water en 's avonds m'n martini..toen moest tie lachen, ga geen heilig boontje lopen spelen..Alleen de tumormarkers waren iets verhoogd..beetje jammer..m'n borst is eraf, m'n rechteroksel is helemaal leeggehaald, chemo's alle toestanden achter de rug..en toch nog iets verhoogd(?!) raar maar waar..vanaf tumormarker 50 betekend het uitzaaiingen en ik zat op 33, de Herceptin word nu verhoogd van 300 naar 450 mg dus weer extra kans op hartklachten en moet dus 1 dag erna (as. woensdag)meteen naar de hartscan/hartecho..en maar hopen dat m'n gewrichtspijnen niet toenemen door de verhoogde dosis pffffffffff toestanden allemaal..
Ik heb ook volgens hem (door de botscan verleden week) ernstige botontkalking door de hormoonkuur/overgang, moet nu elke dag tabletten nemen (calcium en vit. d) en krijg nu elke 3 maanden, 5 jaar lang(!?) een infuus van 2 uur per keer, APD infuus noemen ze dat..ik ben dus 43 met de botten van een 90 jarige..hij zei..je hoef maar 1x hard met je hand op een tafel te slaan en het breekt..ook zakken je rugwervels ervan in dus moet extra alert zijn op tillen/veel bewegen etc...
Dus as. dinsdag krijg ik en m'n verhoogde dosis Herceptin en meteen het APD infuus dus moet om de 4 uur 2 paracetamollen innemen omdat je van het APD infuus ook een zwaar grieperig gevoel kan krijgen..we wachten maar af..de uitslag viel me toch een beetje tegen..eerlijk gezegd..en zie toch een beetje op naar dinsdag...


Maarja..er zijn ergere dingen in de wereld moet je maar denken, ik moet nog minimaal een jaar of 13 mee eer de jongste uit huis is, moet lukken!!
Morgen eerst party'en..Tamara's 15e verjaardag vieren (maandag word ze pas echt 15)..waar blijft de tijd!! Morgen met familie en d'r vriendje vieren en een maandag met vriendinnen, afgelopen donderdag heeft ze al een navelpiercing gehad van ons, wilde ze erg graag, en ze krijgt morgen nog speciale verlichting om goed haar blogs op te nemen voor you tube, hoe leuk! 't word prachtig weer dus heerlijk in onze mooie tuin!! Heb de kinderen niks verteld over de ziekenhuisbezoeken afgelopen week/uitslagen enzo..eerst feest vieren..daarna pas deze toestanden bespreken..Carpe diem!



Geen opmerkingen: