woensdag 28 mei 2014

Hartecho/ nagedacht over porto-cath/APD infuus

Voor de hartecho geweest afgelopen woensdag, uitslag krijg ik deze week, maar heb er een goed gevoel over.


Nagedacht over porto-cath / APD infuus thuis. porto-cath laat ik erin zitten, moet dan wel om de paar weken gespoeld worden maar dat geeft niet, ik ben tot die beslissing gekomen omdat er alleen nog in mijn linker-arm mag worden geprikt en 5 jaar lang is dan best lang voor mijn linker-arm :-) Ennnnnn..voor het geval de borstkanker weer terugkom..dan heb ik de porto-cath nog en kunnen we meteen weer aan de slag (galgenhumor)..
APD infuus mag ook thuis gegeven worden, dat doe ik niet want ik loop rustig met infuus en al te stofzuigen of te strijken etc..dus doe het gewoon in het ziekenhuis op de dagbehandeling in Zwijndrecht, zodra de Herceptin stopt (12 Augustus) hoef ik dus niet meer naar Dordrecht, scheelt toch weer een stukje rijden.


Verder een redelijk rustige week gehad, pas sinds zondag weer flinke gewrichtspijnen, dus die apd had goed werk verricht, bijna 5 dagen lang weinig moeite met opstaan etc..was heerlijk!
Afgelopen zaterdag een bbq gehad omdat Nikita 16 werd, was gezellig!


Juist omdat de afgelopen dagen redelijk rustig waren "voor mijn doen" had ik meer tijd om na te denken..en tot de conclusie gekomen dat ik mezelf weer echt 100% mezelf ga voelen als ik geld verdien. Ik heb altijd me eigen centen verdiend, hard gewerkt in de verpleging, 7 jaar terug voor mezelf begonnen wat keihard werken was, tot verleden jaar Maart er " de klad in kwam" door die borstkanker, winkel op een laag pitje kwam te staan hierdoor, ik dus weinig inkomsten meer had, waardoor ik ook niet meer kon inkopen omdat we van Arend z'n salaris moesten leven met z'n allen.
Had er in het begin geen moeite mee maar merk nu dat het erg gaat opspelen bij mij..heel het sociale vlak ben je kwijt(wat je wel hebt als je werkt), ik speel alleen nog huismoeder/huisvrouw/kokkin/wasvrouwtje/Dennis uit school halen/zorgen dat alle boodschappen in huis zijn/schoonmaakster/tussendoor toch nog adverteren met kleding die ik nog heb voor de winkel etc....oersaai dus af en toe! Past ook niet bij mij..ik hou van nuttig bezig zijn, zelf m'n geld willen verdienen, Ben nog steeds aant kijken voor baantjes, heb gister ingekocht voor de winkel, dus weer lekker..aan de slag! Ik ben geen "op m'n kont zitter" word ik echt ongelukkig van, 's avonds heerlijk tv kijken is m'n hobby maar overdags wil ik druk bezig zijn, net als eerst..druk zijn met bestellingen, soms 2x op een dag naar 't postkantoor om de bestellingen weg te brengen etc..m'n eigen banksaldo, i.p.v. wachten tot Arends geld is gestort, ik wil weer trots zijn op mezelf en geen huisvrouwtje uithangen die alles maar doet hier, weer gezellig sociale contacten i.p.v. de soms oersaaie dagen hier thuis, ieder doet hier zijn eigen ding, wat voornamelijk is achter de x-box/telefoon/spelletjes op de tablet etc...niet mijn ding, ik hou van praten, gezelligheid, bezig zijn! ik wil kortom weer leven zoals een paar jaar terug..ik ga me best doen!

Geen opmerkingen: