vrijdag 29 maart 2013

Het begin

Wat kan je leven opeens veranderen in 3 weken tijd!
3 weken geleden merkte ik voor het eerst, onder de douche, dat mijn rechter borst " vreemd" aanvoelde tijdens het wassen. Het gevoel is niet goed te omschrijven, gewoon irritant gevoel. Verder geen aandacht aan besteed.
Aangezien ik bij elke dag dat ik onder de douche stond, aan het nadenken was wat dit kon zijn, komt het niet in je op dat het wel eens voortekenen konden zijn van iets waar je liever niet aan wilt denken.
Na een paar dagen zag ik er gewoon tegenop om te gaan douchen omdat ik wist dat ik het weer zou voelen. Zelfs nog tegen m'n man gezegd dat het zo raar was dat ik het alleen tijden het douchen/wassen voelde...
Tussendoor een paar dagen koorts gehad (wat ik nooit heb)
Tot 2 weken daarna ik (ook onder de douche) opeens een knobbel voelde, zomaar, spontaan was hij daar, en geen kleintje ook....snel heb ik me afgedroogd, allerlei stemmetjes in m'n hoofd tot bedaren gebracht en dacht..ik zal het wel verkeerd gevoeld hebben,  of omdat ik die koorts heb gehad, zal het wel een ontsteking in m'n borst zijn enz...
Maar na 1 dag wist ik ook dat ik realistisch moest zijn en er toch na moest laten kijken ( terwijl ik nooit snel een huisarts bel, loop altijd te lang met " dingen'  door), toch gebeld en kon de volgende dag komen.
Hij vertrouwde het niet en liet de assistente een afspraak voor me maken op de Breast Clinic in Dordwijk ik kon meteen 's middags terecht.
Heb daarna gewoon mijn zoontje nog tussen de middag van school gehaald om te eten en weer teruggebracht en daarna doorgereden naar Dordwijk, alleen, want had eigenlijk geen idee hoe/wat.
Eenmaal daar aangekomen in een mooie/relaxte ruime kreeg ik een mammografie & echo..de radioloog vertrouwde het niet en gaf aan een punctie te willen doen..nou..normaal heb ik een hele grote mond..maar raakte toch hevig in paniek, want in korte tijd gebeuren er zoveel dingen en mijn enigste gedachtte waren mijn kinderen, ik heb geen tijd voor deze toestanden, ik ben moeder van 3 kinderen..laat me met rust!

Geen opmerkingen: