maandag 29 september 2014

Porto-cath is doorgespoeld, spanning stijgt voor 10 Oktober! Ik ga een Boek uitbrengen!

Verleden week is m'n porto-cath doorgespoeld (moet om de 6 weken), duurde 5 minuutjes en toen was het klaar. De APD infusen blijf ik toch, op advies van de oncologieverpleegkundigen, doen in Dordrecht. Normaal als je geen chemo meer krijgt verwijzen ze je door naar Zwijndrecht, maar door mijn lange behandeling daar op de chemokamer willen ze me toch liever daar hebben zodat ze het traject kunnen volgen, wel lief!

Afgelopen vrijdag hadden we een leuke verrassing! Maikel (zoon van Arend) kwam met een vriend (Jochem) langs, ze moesten in Zoetermeer zijn en kwamen daarna naar ons, was erg gezellig en leuk dat we hem weer even gezien hebben! Dennis heeft nog even met z'n grote broer gevoetbald, maar moest daarna weer naar Aikido-les. Het blijft jammer dat Dennis z'n grotere broer en zus weinig ziet door de afstand Ootmarsum/Ridderkerk, maarja..het contact is goed en is ook heeeeeeel belangrijk!

Afgelopen week veel bezig geweest met restpartijtjes proberen te verkopen, alle info opgedaan wat er allemaal bij komt kijken betreft opzegging/einde webwinkel..best veel..

Arend kon van de week niet slapen en heeft (omdat ik niet wil luisteren en altijd een weerwoord heb)..z'n gevoel op papier gezet..kortom..hij maakte zich zorgen om me & vind dat ik te weinig tijd voor mezelf neem, altijd maar doorgaat ondanks dat m'n lichaam me soms tegenwerkt, alles in me eentje wil regelen/doen en nooit om hulp vraagt. Daar heeftie moeite mee.
Okeeeeeeeeeeeee....die kwam binnen..ik dacht juist dat ik goed bezig was hahahahaha
Ik leid me leven net als voor de borstkanker alleen me lichaam wil soms niet meer, maar omdat ik toch hard ben voor mezelf dwing ik mezelf ertoe pas toe te geven aan dit lichaam na het avondeten..slaat nergens op maar door die " harde"  discipline voor mezelf heb ik het al 1,5 jaar gered..dus waarom nu zwak zijn? Maar ik snap hem wel hoor....tis lief bedoeld en zal proberen er rekening mee te houden..pffffffffffffffff...is niks voor mij...hij had z'n vrije dagen van de week en ik had van alles in m'n hoofd om te doen..maar omdattie zich zo zorgen maak dacht ik..nou..zal het eens rustiger aan doen..NOU..dat is echt niks voor mij..voelde me bijna schuldig omdat ik niks aan 't doen was..werd er niet gelukkig van..dus heb gezegd hem meer om hulp te vragen voor dingen, maar dat ik niet van dag op dag kan veranderen..ik ben wie ik ben..maar snap wel dat hij het zo voelt.

Maargoed..as. vrijdag de grote bloedtest weer af laten nemen..(of er nog tumormarkers/kankercellen) aanwezig zijn..en algeheel bloedbeeld bepalen.
Deze afgelopen week en vanaf nu komende dagen zijn voor mij goud waard, gevoel eventjes onbezorgd te zijn..geen ziekenhuisbezoeken (pas 7 Oktober naar de chirug die mijn 2 operaties heeft gedaan) maarrrrrrrr..10 Oktober..dat word de dag voor mij..als ik eraan denk kan ik flink zenuwachtig worden maar dat doe ik niet..zonde van m'n tijd maar dan ga ik naar de oncoloog en hoor ik de uitslag van m'n bloed..hoe spannend!!  Alle chemos'/Herceptin/hormoonkuur. Hopelijk is het allemaal aangeslagen....we wachten maar stilletjes af...als ik as. vrijdag in de stoel zit omdat bloed af te laten nemen zal ik echt wel denken van..pfffffff..dit is toekomstbepalend..spannend..we horen het wel 10 Oktober! Het was eerst 17 Oktober, maar kreeg van de week een brief dat het vervroegd is..vind ik niet erg! Er hangt zoveel vanaf van zo'n uitslag..kun jeje niet voorstellen als je dit niet hebt gehad.. het blijft het gevoel van een tikkende tijdbom..kan ik niet goed uitleggen.

Als laatste voor dit moment..ik ga een boek uitbrengen!! Echt? ..ja..echt! Puur om andere lotgenoten te inspireren om sterk te blijven ondanks alle tegenslagen en om iets tastbaars te hebben voor mijn kinderen..niet alleen online moeten om mijn verhaal te lezen maar iets tastbaars te hebben, zodat als ze hier de deur uitgaan..ook een boekwerk mee te kunnen nemen van de afgelopen 19 maanden! Om hun als levenswijsheid mee te kunnen geven dat ze niet "bij de pakken neer moeten gaan zitten bij een tegenslag" & dat we als gezin al zoveel hebben bereikt in moeilijke tijden. Alle ins en outs staan in dit boek..toch ook leuk voor hun..een beknopte versie van het "wel en wee" hier. Ik ben al in contact met een uitgever maar er komt heel veel voor kijken. 10 Oktober is voor mij de deadline betreft dit boek (als ik de uitslag krijg bij de oncoloog) en daarmee hoop ik dit boek " mooi"  af te ronden.

Carpe Diem! Denk niet aan de teleurstellingen in je leven maar tel je geluksmomenten!

Geen opmerkingen: