vrijdag 27 juni 2014

Nieuwe auto!!

Alweer 2 weken voorbij sinds de laatste blog..tijd gaat echt te snel! Deze blog is gewoon een "verkapt" dagboek geworden wat niet alleen maar over " borstkanker"  gaat..ook leuk voor later, vooral voor de kinderen om terug te lezen wat er zich hier thuis etc..allemaal afspeelt en welke specifieke dingen er zijn gebeurd of we hebben meegemaakt.


Verleden weekend was echt een "kinder" weekend! Tamara had zowel vrijdag als zaterdag een vriendin te logeren, geen last gehad van die meiden, die gaan toch hun eigen gang wel..had ze ontbijt op bed gegeven, vonden ze helemaal leuk. Zowel Reiley als Dennis namen vriendjes mee naar huis, allebei de dagen was het hier 'zoete inval', de voordeur, achterdeur en schuifpui stond open en het was af en aan met kinderen, snoep/ijsjes, dan gingen ze weer met z'n allen naar het grote grasveld, voetballen etc..met de drone, loom bandjes maken, boven spelen..noem maar op, was een drukte maar errrug gezellig! Afgelopen zondag zijn ook Tamara's vriendin en vriendje Dimitri blijven eten, lekker in de tuin, Arend patat gebakken en onder het eten hebben Arend en ik nog " straattaal"  van tegenwoordig geleerd..(wat ze op de hoge school allemaal zeggen) ..pffffffff...ze gingen ons uitleggen wat diverse woorden/zinnen betekenden, nou! Tis dat we simpel zijn en we open over alles praten maar je kan haast niet geloven dat de jeugd zo anders is/andere spreektalen hebben dan wij vroeger..hahahaha..maarja..was ook wel weer lachen omdat ze zich bij ons op hun gemak voelde ws. dus deze ouwe beppen hebben keurig geluisterd naar hun belevenissen en alles..zo leuk als je kids in verschillende leeftijden heb..het ene moment meepraten met 7 jarige, andere moment met 15/16/17 jarige..best een groot verschil..maar 't was een supergezellig weekend en de kinderen hebben genoten, das het belangrijkste!!


WK voetbal gekeken in de tent, in de tuin, gezellig!


M'n moeder was een beetje gestressed maandag, i.v.m. alles wat ze nog moest doen/regelen deze week, dus dinsdagochtend 10.00 stond ik onverwachts op de stoep bij d'r om d'r te helpen ontstressen..vond ze fijn! Paar dingen geregeld die ochtend/boodschappen gedaan, we moesten alleen nog naar de garage (omdat ze een nieuwe auto heeft gekocht) om papieren op te halen, zo gezegd zo gedaan..ik heb nog geinformeerd of ze voor mijn auto echt geen goedkope oplossing hadden (aangezien ik de sleutel al 3 maanden kwijt ben en het anders 500 euro kost i.v.m. nieuwe sleutel/transpondokastje of zoiets)..maar nee..geen andere oplossing..nouja..zal wel ooit weer goedkomen dacht ik..toen we eenmaal weer in de auto zaten zei m'n moeder.." ik heb toch m'n huis verkocht, kies maar een andere auto uit"................................................................No Way!! Ik wilde het bedrag wel lenen maar niet krijgen...wist effe niet meer hoe ik moest reageren..me moeder zei dat ik moest stoppen met " zeiken", want ze wilde ons toch wat geven omdat ze d'r huis verkocht had...en ze liever iets met een ' warme hand wilde geven, dan met een koude hand' ......NOU..dan weet je ook niet wat je meemaakt..we hebben de verf al voor de tuin gehad..nu dit weer..voelde me er niet lekker bij en flink opgelaten want we lijken ondertussen wel een liefdadigheidsinstelling waar van alles gedoneerd word..heb tegen d'r gezegd..ik zoek een auto uit, 2e hands, en die betalen we terug maandelijks aan jou..ze begon me ondertussen spuugzat te worden hahahaha en zei dat ze dit ons wilde geven..zo lief!! Ze houd er ook niet van dat ik dit allemaal in m'n blog schrijf maar ik ga niet net doen alsof wij die auto hebben gekocht..terwijl we hem van m'n moeder cadeau gehad hebben..dus vandaar..vind het zo'n groot/mooi gebaar..is niet niks! We hebben nu gewoon een echte gezinsauto, supercomfortabel, alles erop,-aan! De oude auto is weggehaald(gras was flink gegroeid onder de auto)..Arend heeft de verzekeringen geregeld voor de auto's van ons en van m'n moeder..
Vandaag hebben we hem opgehaald, op de dag dat mijn moeder haar handtekening heb gezet en d'r huis nu echt verkocht is!!! Geen zorgen of stress heeft ze meer..ze kan nu " ondanks dat het gemis van Gerrit nog steeds erg groot is" een rustig/onbezorgd leven leiden, zover mogelijk. Rust in d'r hoofd..is onbetaalbaar!


Arend en ik hebben m'n moeder vanavond mee uit eten genomen als " klein" bedankje voor de auto en om het feit dat ze d'r huis verkocht heb, klein feestje! We zijn heerlijk bij de Griek wezen eten hier in Bolnes, bij Plaka, was erg gezellig, glaasje ouzo erbij..effe buiten zitten op het terras met een wijntje/likeurtje/sigaretje, binnen gegeten, gezellig gewoon! We hebben d'r naar huis gebracht in onze nieuwe auto :-) en ik heb nog even de hond uitgelaten want ze was helemaal op na zo'n dag...maarrrrrrrrr...'t was gezellig!! Bedankt ma voor de auto..superblij zijn we ermee!!!!!!!!!!!!!


a.s dinsdag kan ik gewoon m'n kuur gaan halen, anders had ik geen auto omdat Arend moet werken..en m'n moeder pas dinsdag d'r nieuwe auto krijg...dus helemal top!


Betreft m'n klachten...geloof het of niet maar ben blij als ik weer die APD kuur krijg..minder gewrichtsklachten..lijkt me heerlijk! Verder klaag ik niet..Ik sta elke ochtend vroeg op, slik netjes mijn pillen, ga over 4 dagen weer netjes m'n kuur halen, maar verder leef ik en geniet oprecht met volle bewustwording!! Als je voorgaande hebt gelezen begrijp je wel dat ik een dankbaar mens ben met hoe het allemaal gaat! Carpe Diem!







Geen opmerkingen: