zaterdag 19 december 2015

Laatste blog! W@t een luxe!

Heb er een tijdje meegewacht want vind het best raar, maar dit is mijn laatste blog, ik ga over alle laatste dingen/onderwerpen open en eerlijk zijn want deze blog is ook bedoeld om echt inzicht te geven rondom borstkanker, niet alleen maar mooie verhalen..gewoon..puur hoe ik ben..de waarheid!

Sinds Maart 2013 was dit mijn uitlaatklep..schrijven op mijn blog..nu..na 2.5 jaar ben ik ook dankbaar dat ik hem af gaat sluiten, want dat houd alleen maar in dat de kanker tot vandaag is " overwonnen"!

Hoe dankbaar mag ik zijn..daar ben ik me terdege van bewust..
Ik leef met iedereen mee over de gehele wereld, alle mensen met ernstige ziektes, maar op dit moment van schrijven zijn er 3 mensen , waar ik elke dag aan denk en ook op mijn manier mee meeleef, alle 3 kanker, mensen rond mijn leeftijd, waarvan 1 maar met een kijk op de toekomst, de andere 2 zijn aan hun laatste levensfase bezig..onbegrijpelijk en zo intens triest en oneerlijk..dus wat een rijkdom dat ik deze blog mag afsluiten!!!!!!!!!!!!!

Het gaat goed met mij, afgelopen maand alle onderzoeken gehad, uitgebreid bloedonderzoek, mammografie, lymfe-onderzoek..uitslagen GOED! Alleen ernstig vit. D tekort (waardoor ik al infusen krijg en elke dag calcium moet nemen) Dus het enige is een nieuw botonderzoek omdat ik zoveel last heb van m'n linkerbeen..(wat ws. komt door de heftige botontkalking) Nou..als dat het enige is...wat een geluksvogel ben ik! En ook oneerlijk..waarom gaat het bij mij wel goed en bij andere niet, daar zit ik wel erg mee..ik rook/drink/slaap weinig en gaat goed en andere leven gezond en die halen 2016 misschien niet eens..ook het feit dat mensen maar blijven klagen en zeiken om niks..kan daar niet zo goed mee omgaan..vroeger al niet maar nu al helemaal niet meer..m'n oncoloog stelde voor om met een medisch psychologe te gaan praten, puur omdat ik aangaf het leven na kanker moeilijker te vinden dan het leven met kanker (in mijn situatie dan he)

Ik ben 2 weken geleden naar die medisch psychologe toegeweest, die gaf me een hoop inzichten..waarom mensen zijn zoals ze zijn..en omdat ik hard ben voor mezelf..waarom verwacht ik dat ook van anderen? Goede vraag..wist ik geen antwoord op! Zelf toen ik kanker had dacht ik..ach er zijn wel ergere dingen, niet klagen maar doorgaan! dus als iemand loopt te zeuren om 1 of ander pijntje..heb ik zoiets van: Snap jezelf niet dat het nergens over gaat en dat je er niet dood aan gaat pfffffff)..maargoed..dat is een foute manier en daarom kan ik slecht met mensen om gaan hahhahaa..ik vind de meeste mensen zeikerds en heb alleen respect voor mensen die hard voor zichzelf zijn..belachelijk..maar tis wel tijdens dat gesprek naar voren gekomen....ze vroeg wat is nou je grootste probleem..dus heb aangegeven dat ik ben veranderd maar de wereld om me heen niet (heb ik ook al 100x in deze blog genoemd)..dus ze wil me graag inzicht geven en vooral begrip voor mensen die anders denken/in elkaar zitten..het voordeel was wel dat ze aangaf dat ik niet de enige was die daar zo mee zit als jezelf kanker heb overleefd...dus dat scheelde weer. Ook heeft ze me geleerd te "doseren"..ik doe alles als voor de borstkanker..alleen m'n lichaam werkt meer tegen..en ik moet meer tijd voor mezelf inplannen zegt ze..dus gaan we proberen!

De studie wetenschappelijk onderzoek van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis, 'sexualiteit na kanker' is ook afgerond, was een intensieve studie met veel inzichten en opdrachten...voor mezelf qua gevoel is er niks veranderd, ben gewoon hormoondood, al zet je 30 naakte/gespierde mannen voor m'n neus word ik er niet warm/koud van..ik heb wel handvaten gekregen om het te verbeteren maar het gevoel is er gewoon niet meer en dat moet ik accepteren..dat is voor mij misschien wel het allervervelendste wat die chemo's met m'n lichaam hebben gedaan, het stukje vrouw zijn qua sexualiteit is me ontnomen..maarjaaaaaaaaaaa..er zijn wel ergere dingen maar ik tref het gewoon dat Arend alle begrip heb en er ook mee heb leren omgaan..want tis niet niks als man als je van een tijger in bed opeens een koelkast/vriezer naast je heb liggen met de wetenschap datdat niet meer zal veranderen..en omdat er nog zo'n taboe rust op dat onderwerp ben ik er in m'n laatste blog open over want de kanker is wel weg..maar ik ben niet meer de Bianca van 2,5 jaar geleden..en als je een partner heb is dat heel belangrijk dat je er samen over praat...want er zijn genoeg partners die weggaan bij de vrouw om dit probleem..

M'n winkel wat ik ben opgestart loopt erg traag...ik adverteer veel heb tot nu toe ongeveer 2 a 3 bestellingen per week..dussssssss is niet de gewenste vetpot..maarja..het blijft altijd een risico...maar ik ga ermee door, vind het leuk en hoop op meer bekendheid. Heb in de tussentijd ook een kledingparty hier thuis gehouden, vreselijk veel voorbereiding en werk mee gehad, heel Tamara's kamer leeggehaald, nieuwe kleding ingekocht etc...leuk clubje mensen opgetrommeld maar weinig verkocht..zoals m'n moeder al zei...de meeste komen om te kijken en niet om te kopen..dus was niet echt een succes! Ook tussendoor nog gesolliciteerd maar ben gewoon te oud of voldoe niet aan het functieprofiel...

Met de kinderen gaat het goed! Reiley zit in de laatste afwikkelingsfase van zijn contract bij AH..komt een hoop bij kijken..i.v.m. participatiewet/banenindicatie..we zijn al bij het UWV geweest, de gemeente, heeeel veeeeeeeel papierwerk.. En Reiley is de 1e van dit traject omdat deze kinderen vroeger een Wajong uitkering kregen en nu geld de participatiewet..dus best allemaal nieuw nog voor alle instanties..maarrrrrrr is voor de kerst toch allemaal geregeld, 4 Januari kan die z'n contract tekenen,  Dan hoef tie niet meer naar school en heeft dan netjes een contract op zak! Dus na 4 Januari ga ik samen met hem naar school om afscheid te nemen van zijn veilige omgeving waar hij 12(!?) jaar op school heeft gezeten, geweldige/lieve leerkrachten, goede stagebegeleider..zal wel even "slikken" worden die dag" ...
 Hij zit ook weer op voetbal, hij heeft zelf alles netjes geregeld en betaald, dus z'n wens is uitgekomen..weer een potje voetbal spelen in teamverband...TOPPER is het! Ook qua persoon is tie gewoon leuk, lekker gek doen, enorm humoristisch, vrijwel nooit chagerijnig en we hebben dezelfde humorlevel..dus we lachen veel.

Tamara d'r contract bij de Kruitvat is afgelopen en is naarstig op zoek naar een nieuwe baan..as. vrijdag heeft ze een sollicitatiegesprek voor kassamedewerkster..ben echt supertrots op d'r..Tamara is een meisje die al vele soorten baantjes heeft gehad, al 2 jaar lang werkt ze voor d'r eigen centen..ze had een keurig rapport afgelopen week...doet goed d'r best voor school en tis gewoon spannend want ze zit in d'r examenjaar.  Ik ben met haar naar een voorlichtingsavond geweest voor vervolgopleidingen en ze is helemaal enthousiast over de luchtvaarthulpverlening..dus heb ik gevraagd of ze een dagje mee mag lopen..daar horen we van terug! Ze heeft een leuk clubje vriendinnen en nog steeds verkering met Peter..gaat goed! Op dit moment is tie er ook en blijft gezellig een paar dagen..ook leuk voor Dennis want Peter is ook verslaafd aan gamen!

Dennis had ook een superrapport, schrijven gaat een stuk beter dankzij de fysio, van de week was de laatste behandeling, maar heeft goed resultaat gehad! Omdat hij zo goed kan sparen koopt tie regelmatig een cadeautje voor ons..dan pint hij zelf van z'n eigen pinpas..zoooooooo lief is dat! Hij is lief, super bijdehand, heel adrem, zorgzaam, knobbel voor rekenen....liefst mensen laten schrikken, stoeien/gek doen.. hij is echt een mengelmoes van Arend en mij hahaha
Echt zo trots op m'n 3 kinders!! M'n grootste rijkdom!!

Tussen Arend en mij gaat het gelukkig goed! We zijn niet perfect maar doen ons best! Nooit te oud om te leren hahahaha We zijn pas lekker samen uit eten geweest, was helemaal leuk! Lekker gekke humor samen, lachen (dat blijft toch het leukste in ons leven..gewoon simpel lekker lachen!) Huishouden van Jan Steen maar we hebben het allemaal naar ons zin, we praten veel met elkaar en doen regelmatig dingetjes samen dat is toch wel de grootste verandering sinds onze "dip"! Ik ben trots op hem omdat hij sinds 1 Oktober is gestopt met roken..zonder toeters en bellen, niet zeikerig of chagerijnig is geweest alleen snoepen doettie veel en is een paar kilootjes aangekomen, maar staat hem goed! Ik rook gewoon nog steeds en hij maakt ook nog steeds m'n sigaretten, topper!! Geen irritante ex roker dus!!

Nou...nu weten jullie hoe het 'up-to-date' met ons gaat, ik sluit deze blog met een dubbel gevoel af, besef van dat je gezondheid echt nr 1 is en niet hoeveel centen je op de bank hebt..gezondheid is je grootste rijkdom! En ik ben zo'n rijk mens die kan zeggen gezond en happy te zijn met een lieve/leuke man, superleuke kinderen, lieve familie en vriendinnen en een hoop kennissen!

Het ga jullie allemaal goed, maar vergeet vooral niet de 2 woorden
xxxxxxx





Geen opmerkingen: